سینما با مدیریت غلط دچار نابودی شده است

سینمای ایران به علت مدیریت برخی افراد دچار نابودی شده و به علت درجه ی ریسک پذیری بالا دراین عرصه کسی حاضر به سرمایه گذاری نیست.

انوشیروان ارجمند بازیگر سینما و تلویزیون در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران در خصوص وضعیت تولید فیلم و مدیریت آن در سینما گفت: در حال حاضر سینمای ایران به علت مدیریت غلط برخی افراد دچار نابودی شده و به طور میانگین به علت درجه ی ریسک پذیری بالا در این عرصه کسی حاضر به سرمایه گذاری و تهیه کنندگی نیست.
وی افزود: در صورت عدم اطمینان سرمایه گذاران از بازگشت سرمایه و اکران فیلم های خود در زمان مناسب، افراد چگونه می توانند به صورت فعالانه در صنعت هنر سینما حضور داشته باشند؟
ارجمند در خصوص سیاست های مدیریتی سینما در جریان تولید فیلم خاطر نشان کرد: بخش فرهنگی مستلزم سیاست گذاری های خاص خود است و در صورتی که دولت قادر به مددکاری در این عرصه باشد، باید با مدیریت و سیاست گذاری درست در این راستا گام بردارد.
وی تصریح کرد: مدیران با برنامه ریزی درست باید زمینه ی ورود بخش خصوصی را به این عرصه فراهم آورند در غیر این صورت توان مالی دولت کم کم کاهش یافته و فرار بخش خصوصی نتیجه ی این امر است که لطمات جبران ناپذیر را به این صنعت وارد خواهد آورد.
وی عنوان کرد: باید برنامه ای مدون و سیاست گذاری متعادل در این بخش از جامعه اجرا شود ارجمند با اشاره به تاثیر فیلم سازان در روند مدیریت سینما بیان کرد: در صورت ایجاد نابسامانی در این چرخه که متشکل از همه ی عوامل تولید از قبیل بازیگر، طراح صحنه و گریمور و … است صدمات جبران ناپذیر به این عرصه خواهد آمد.
وی افزود: افراد سیاست گذار ضمن تعامل با عوامل تولید باید بدانند که در حال حاضر سیاست مهم، نگاه به جامعه در تمام بخش های هنری است تا جامعه آلوده ی ناهنجاری هایی همچون اعتیاد و فحشا و … نشود.
این هنرمند با تاکید بر تاثیر بخش خصوصی در روند فیلم سازی اظهار داشت: در سال های اخیر بخش خصوصی کمتر به فعالیت پرداخته و کارهای انجام شده در این بخش از طریق وام هایی است که از بنیادهای مختلف و با معرفی دستگاه های مرتبط با این امر مثل وزارت ارشاد ساخته می شود.
وی تصریح کرد: در صورت فعالیت این بخش با سرمایه گذاری های شخصی، ضمن تغییر دید گاه های نظارتی مردم نیز به سینما باز خواهند گشت.
ارجمند در پایان در خصوص تاثیر برگزاری جشنواره ها در کیفیت فیلم های تولیدی بیان کرد: ماهیت جشنواره ها ترغیب و تشویق سازندگان به فعالیت است، اما این موضوع نباید باعث فراموشی اهمیت جشنواره ی بزرگتر و اصلی مثل فیلم فجر شود. گذشته از این رده بندی جشنواره ها بر اساس موضوع و ژانر بندی های مختلف غلط ترین  کار ممکن در سینما است.
وی افزود: آیا نمی توان فیلم های دفاع مقدس و فیلم های با محوریت دینی را در جشنواره فیلم فجر مورد قضاوت قرار داد؟ بنابراین محدود کردن این فیلم ها به جشنواره های مختلف به نفع سینما نیست.


ممتازنیوز/momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.