سکه آتی ۶۵ هزار تومان سقوط نمود

به گزارش تفسیری ممتاز نیوز به نقل از بینا در تاریخ دوشنبه ۱۵آبان۹۱،

بینا- قیمت سکه برای پنجمین روز پیاپی در بازار آتی به سبب کاهش اونس جهانی، خبر سکه‌های پیش فروش و برنامه‌های دولت برای کاهش نرخ دلار، حدود ۶۵ هزار تومان دیگر سقوط نمود.
بازار آتی سکه امروز با آغاز بازار از ساعت ۱۲:۳۰، منفی باز شد و در یک ربع اول حداکثر کاهش قیمت یعنی ۵ درصد را ثبت نمود تا نرخ سکه نسبت به روز پیش در هر قرارداد بین ۶۰ تا ۶۵ هزار تومان کاهش یابد.
بر اساس گزارش تفسیری فارس، بازار آتی سکه مدتی پیش به سبب عدم افزایش موقعیت خرید با صف فروش روبه رو شده بود و قیمت‌ها رو به کاهش بود ولی پس از اینکه مصوبه مورد نظر منتفی و اجازه خرید به مشتریان با محدودیت داده شد بازار روند افزایشی خود را از سر گرفت.
از هفته پیش تا کنون به سبب بعضی شایعات مبنی بر آغاز پیش فروش سکه از آذر ماه و تحویل سکه‌های پیش فروش ۸ ماهه سبب شد قیمت‌ها نزولی شود.
روند کاهشی از هفته پیش تا کنون ادامه دارد و بر اساس اطلاعات موجود از ۷ آبان تا کنون سکه آبان ماه ۱۸۸ هزار تومان، آذر ۲۱۲ هزار تومان و دی ماه ۱۳۷ هزار تومان کاهش یافته است.
بر اساس این گزارش تفسیری، علاوه بر خبرها پیش فروش سکه، افت اونس جهانی، کاهش اندک دلار و برنامه‌هایی که رئیس کل بانک مرکزی برای بازار ارز در نظر گرفته سبب شده است روند کاهش قیمت‌ سکه در بازار آتی و نقد ادامه داشته باشد.

RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.