سکوت دادستان در ماجرای “الف” / دعوای حقوقی جعفری و مطهری بالا گرفت

به گزارش خبرنگار مهر، در اولین روز هفته جاری یکی از مهمترین وعده های آیت الله صادق آملی لاریجانی در دوران ریاستش محقق و نخستین دفتر خدمات الکترونیک قضایی افتتاح شد. این دفتر در حالی افتتاح شد که قرار است ۸۰ دفتر پیشخوان قضایی در سطح پایتخت به صورت آزمایشی آغاز به کار کنند و به زودی سایر استانهای کشور هم دارای دفاتر پیشخوان شوند. البته ناگفته نماند که شهروندان می توانند از درون خانه هم با استفاده از سایت عدل ایران شکایتهای خود را ثبت و پیگیری کنند.

آخرین جلسه دادگاه فساد بانکی ۲۵ تیرماه

دومین روز هفته با چهاردهمین دادگاه رسیدگی به پرونده فساد بزرگ بانکی آغاز شد. قبلا آخرین دفاعیات ۳۳ متهم گرفته شده بود و قرار شد ۷ متهم جدید از خود دفاع کنند که وقت دادگاه اجازه نداد و قرار شد دادگاه بعدی ۲۵ تیرماه برگزار شود. آنچه مسئولان قضایی اعلام کرده اند این است که قرار است در همین فصل تابستان حکم نهایی متهمان صادر شود.

 دعوای حقوقی جعفری و مطهری بالا گرفت

ولی چهاردهمین جلسه دادگاه فساد بانکی یک حاشیه داشت. البته خود دادگاه حاشیه ای نداشت ولی دادستان تهران در جمع خبرنگاران اعلام کرد که علی مطهری عضو کمیسیون فرهنگی مجلس به دلیل استفاده از برخی عناوین مجرمانه در نطق پیش از دستور مجلس مانند “مشایی و احمدی نژاد عامل اصلی وضعیت بد پوششی در جامعه هستند و شاید کارشان به ایجاد کاباره هم برسد و..”  متهم شناخته شده و باید پاسخگو باشد. اظهارات دادستان تهران به مذاق علی مطهری خوش نیامد و این نماینده جنجالی مجلس هشتم و نهم در رسانه ها اعلام کرد: جناب آقای جعفری دولت آبادی اگر راست می گویید بروید پرونده سعید مرتضوی دادستان اسبق تهران و جواد لاریجانی و خیلی از افراد با نفوذ را رسیدگی کنید که مصونیت ویژه دارند. اینجانب به عنوان فرزند شهید آیت الله مطهری ، حاصل عمر و پاره تن امام خمینی و شخص دوم انقلاب، به نوبه خود اجازه ایجاد انحراف درانقلاب را نخواهم داد و در این راه تا پای جان ایستاده ام.

البته دعوای حقوقی و قضایی دادستان تهران با چهره ها و مسئولان ید طولایی دارد که مهمترین آن دعوای حقوقی جعفری دولت آبادی با غلامحسین الهام مشاور حقوقی رئیس جمهور بر سر توقیف روزنامه ایران و همچنین با علی اکبر جوانفکر مدیرمسئول روزنامه ایران بر سر نشریه خاتون بود. حالا باید منتظر بود که دادستان تهران چه عکس العملی در مورد این اظهارات نشان می دهد. علی مطهری می گوید نطق پیش از دستور حق نماینده است و دادستان می گوید نباید این حرفها را می زدی!و این جرم است.

ماجرای زمینهای جواد لاریجانی

جنجالها و اخبار قضایی و حقوقی این هفته زمانی داغ تر شد که ساعت ۴ بامداد سایت ستاد حقوق بشر قوه قضائیه خبری را از محمد جواد لاریجانی منتشر کرد که در این خبر لاریجانی در جواب اظهارات علی مطهری که به دادستان گفته بود “اگر راست می گویی برو پرونده جواد لاریجانی را پیگیری کن” گفته است: بنده در این زمینها گندم و جو کاشته ام و این زمینها هم هیچ ارزشی برای من ندارد. ۲۰ سال است این زمینها را آباد کردم و افتخار می کنم کشاورز هستم.

انتقال ۱۲ زندانی ایرانی از ارمنستان به ایران

در آخرین روزهای هفته وزارت دادگستری به مهر اعلام کرد که توانسته اند ۱۲ زندانی ایرانی محبوس در زندانهای ارمنستان که بیشتر مجرمین موادمخدری هستند را به ایران منتقل کنند. این زندانیان چند سالی محبوس بوده اند.

 

“فرهاد تجری” بازرس شد

 

یکی از خبرهای جالب انتصاب فرهاد تجری به عنوان بازرس انتظامی و امنیتی سازمان بازرسی کل کشور بود. این بازرس جدید پیش از این نایب رئیس کمیسیون قضایی مجلس هشتم بود که با حکم پورمحمدی رئیس سازمان بازرسی منسب جدید گرفت.

 

فیلتر شدن سایت “الف” و سکوت دادستان تهران

 

در کش و قوس ماجرای دادستان تهران و علی مطهری ، دستور فیلتر شدن سایت “الف” وابسته به احمد توکلی نماینده مجلس صادر شد. هر چند این دستور را خود جعفری دولت آبادی دادستان تهران صادر کرده بود ولی در مورد دلایلش هیچ حرفی نزد. محسنی اژه ای دادستان کل کشور هم اعلام کرد: این فیلتر کار من نبوده و به دستور مستقیم دادستان پایتخت انجام شده است و اگر سوالی دارید از ایشان بپرسید. نکته جالب آنجا بود که خود احمد توکلی هم نمی دانست چرا سایتش فیلتر شده است. هر چند حمید شهریاری رئیس شورای اطلاع رسانی قوه قضائیه هم در دفاع از اقدام دادستان تهران گفت: شاید مطلبی بر روی سایتی منتشر شود و ما تا بیاییم مسئول سایت را مطلع کنیم اثر تخریبی می گذارد برای همین سریع فیلتر می کنیم.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.