سیتروئن پیکاسو؛ جسور و کم مصرف

۱۴فروردین۱۳،

سیتروئن پیکاسو؛ جسور و کم مصرف

Bookmark and Share

مدل تازه سیتروئن سی‌۴ پیکاسو سبک‌تر، کم‌مصرف‌تر و با چهره تازه‌ای به بازار عرضه خواهد شد که هیچ رهگذری نمی‌تواند بی‌توجه از کنارش بگذرد. 

طراحان سیتروئن با قراردادن چراغ‌های ال‌ائی‌دی در امتداد جلوپنجره و بالای چراغ‌های جلوی ماشین، جسارت و خلاقیت خود را به رخ کشیده‌اند و ظاهر ماشین را بحث‌انگیز کرده‌اند. چراغ‌های عقب ماشین هم با طرحی سه‌بعدی روشن می‌شود. 

با اینکه ماشین از نسل کنونی پیکاسو کوتاه‌تر و با ارتفاع کمتر است، اما فاصله بین دو محور ۵۵ میلی‌متر بیشتر شده و برای همین جای پای سرنشینان عقب و همینطور جای بار تا ۴۰ لیتر بیشتر شده است. ظرفیت جای بار پیکاسو ۵۳۷ لیتر است که با جلو کشیدن صندلی‌های عقب تا ۶۳۰ لیتر می‌توان آن را افزایش داد. 

سیتروئن پیکاسو؛ جسور و کم مصرف

سیتروئن می‌گوید در ترکیبی از جاده‌های خارج شهر و خیابان، پیکاسو تنها ۹۸ گرم در هر کیلومتر دی اکسید کربن تولید می‌کند که کمترین در این کلاس است. 

برای جلب توجه بیشتر خریداران، سیتروئن همه تکنولوژی‌های تازه خود را روی این ماشین عرضه کرده است. با نمایشگر هفت اینچی لمسی روی داشبورد می‌توان سیستم صوتی، راه‌یاب ماهواره‌ای و تهویه مطبوع را کنترل کرد و یک نمایشگر اچ‌دی دوازده اینچی هم اطلاعات دیگر خودرو نظیر سرعت و دور موتور را همراه با راهنمایی‌های راه‌یاب ماهواره‌ای به راننده نمایش می‌دهد. پیکاسو سیستم کروزکنترل، در عقب الکتریکی، دوربین دید عقب و سیستم دوربین برای نمایش اطراف ماشین را هم به خریداران ارائه می‌کند.

سیتروئن پیکاسو؛ جسور و کم مصرف

مهمترین موتور e-HDI 90 Airdream نام دارد. این موتور با جعبه دنده شش سرعته اتوماتیک کمترین میزان آلودگی را تولید می‌کند مصرفش تنها ۳.۱ لیتر در هر صد کیلومتر است. حتی مصرف موتور بزرگ‌تر e-HDi 115 هم بسیار کمتر از حد معمول و تنها ۳.۳ لیتر در هر صد کیلومتر است.

پیکاسو اولین خودروی فرانسوی است که بر روی ساختار تازه‌ای به نام EMP2 ساخته می‌شود. از این رو این خودرو اهمیت ویژه‌ای برای گروه پژو-سیتروئن دارد. موفقیت پیکاسو در بازار سردمداری کلاس ام‌پی‌وی را با قول خودروهایی بیشتر روی این ساختار به ارمغان می‌آورد و شکستش ممکن است پژو-سیتروئن را گامی دیگر به ورشکستگی و نیاز به کمک دولت نزدیک کند. 

سی‌۴ پیکاسو از تابستان آینده و با قیمت حدود ۲۳ هزار یورو به فروش خواهد رسید. سیتروئن یک سال دیگر مدل هفت نفره سی‌۴ گرند پیکاسو را به بازار عرضه خواهد کرد. 

برچسب ها : خودرو | سیتروئن | پیکاسو | سی‌۴ | تاریخ : ۲۰۲۴/۰۴/۰۳
  • استفاده از مطالب و تصاویر این پایگاه اینترنتی تنها با ذکر منبع و لینک به “سایت خودرو” مجاز است


www.khodroreview.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.