سیدحسن خمینی: اگر انسان​ها مراقب خود نباشند ممکن است افراطی عمل کنند/ثابت کنیم آنچه در جریان انقلاب واقع شده،‌ صحیح بوده است

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن خمینی گفت: شاید پیش از انقلاب این حجم از کارشکنی‌ و تحریم علیه کشورمان وجود نداشت، اما اکنون ما می‌توانیم با هم و دست در دست هم گا‌م‌های بزرگی برداریم و به جهان و خودمان نشان دهیم که آنچه در انقلاب اسلامی واقع شد، واقعه کمی نبوده است.

یادگار امام (ره) که در مراسم تجدید میثاق شهردار و کارکنان شهرداری تهران و همچنین اعضا شورای شهر سخن می‌گفت، افزود: امام بزرگوار ما از میان ما رفتند، اما این تاک هزار باده ناخورده در رگ‌های خود دارد. بزرگانی در این مسیر گام زدند و وظیفه خود را انجام دادند، اما امروز این وظیفه بر عهده من و شماست تا در هر نقطه‌ای هستیم در مقام عمل ثابت کنیم آنچه بر جریان انقلاب واقع شده،‌ صحیح بوده است.

وی افزود: انقلابی محقق شد و نظام اسلامی به ثمر رسید، اما امروز باید در مقام عمل ثابت کنیم که نظام اسلامی کارآمد، توانمند و توانگر است و می‌تواند مشکلات را حل کند.

نوه امام خمینی (ره) اضافه کرد: بعد از امام(ره) در جامعه افرادی آمدند و رفتند، اما آنچه نام انقلاب را در یاد جهان باقی می‌دارد، نام امام است و تلاش‌ شما برای به ثمر رساندن این نظام و بارور کردن نتایج آن و حل مشکلاتی که می‌تواند باعث دل بستن افراد به نظام باشد، در درجه اول خدمت به خودتان، در مرحله دوم،‌ خدمت به نظام، انقلاب و مردم و در مرحله سوم، خدمت به امام است و از همه مهمتر باعث روسفیدی در پیشگاه خداوند خواهد بود. 
 فرزند یادگار امام در مراسم تجدید میثاق وزیر و مدیران و کارکنان وزارت نفت نیز با اشاره به توانمندی های جمهوری اسلامی در صنعت نفت گفت: طبیعی است وقتی زمانه جلو می‌رود دانش انسان بالاتر می‌رود و توانمندی‌ها بیشتر می‌شود و انحصار علوم از دست گروهی خاص درمی‌آید. همه اینها وقتی تحقق می‌یابد که روحیه خودباوری در جامعه بارورتر شود.

 اهم اظهارات وی به شرح زیر است:
* اگر انسانها مراقب خود نباشند ممکن است افراطی عمل کنند. همانقدر که خودکم بینی بد است، غرور هم بد است.
*امام روح خودباوری را در جامعه ما دمید. یک نمونه‌ از این خودباوری در صنعت نفت بود. حفاری‌ها در حوزه نفت بسیار افتخارآفرین است.
*باید اعتدال را رعایت کرد. شجاعت مرز بین تهور و ترس است. عفت مرز بین خمودگی و شرارت است انقلاب ما با اعتدال زاده شد، با اخلاق پیش رفت و با معنویت بارور شد. 
* آنچه امروز در صنعت نفت می‌بینیم امیدوارکننده است. تلاش های دوستان در دوره تحریم بیش از هر دوره دیگری در یاد و ذهن ما خواهد ماند. به شرط اینکه همه این تلاشها برای خدا باشد.

/۲۹۲۱۲

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.