سیدحسن نصرالله فردا با مردم لبنان سخن می گوید

به گزارش ایرنا از بیروت، دبیرکل حزب الله لبنان در این مراسم ضمن اشاره به پایان کار شرکت وعد در ساخت خرابه های باقی مانده از جنگ سال ۲۰۰۶ میلادی علیه لبنان، آخرین تحولات محلی و منطقه ای را مورد بحث و بررسی قرار خواهد داد.

وی در سخنان خود ضمن اشاره به تهدیدات و خطرهای رژیم صهیونیستی از آمادگی مقاومت در برابر هرگونه تجاوز جدید علیه لبنان، سخن خواهد گفت.

این مراسم با شرکت شخصیت های رسمی، سیاسی حزبی، دینی و حضور گسترده مردم در منطقه ‘مربع امنی’ حزب الله که زمانی مرکز استقرار نهادها و سازمان های حزب الله بود، برگزار خواهد شد.

‘غسان درویش’ مسئول اطلاع رسانی حزب الله در بیروت با اشاره به بازسازی منطقه ‘ضاحیه جنوبی’ توسط شرکت وعد گفت: این اقدام یکی از دستآوردهای بزرگ مهم حزب الله به شمار می آید و تمام مردم این منطقه خانه های نوساز خود را که در مقایسه با گذشته از مهندسی زیباتری برخوردار است، تحویل گرفته اند.

شرکت وعد بعد از پایان جنگ ۳۳ روزه رژیم صهیونیستی علیه لبنان در سال ۲۰۰۶ میلادی، عملیات بازسازی و ساخت ۲۲۶ ساختمان و پروژه شامل ۵۵۰۰ هزار منزل مسکونی، مغازه و مؤسسه را در مساحتی بالغ بر دو میلیون و ۵۰ هزار متر مربع طبق استانداردهای جهانی برعهده گرفت.

هزینه این طرح ۴۰۰ میلیون دلار برآورد شد که بخشی از آن شامل ۱۲۸ میلیون دلار توسط دولت لبنان، پرداخت شد و الباقی توسط حزب الله تأمین شد.

خاور**۱۰۳۰**۱۶۰۹

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۲۴۳۸۱


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.