سیدنی شلوغ ترین المپیک تاریخ!

بر اساس آمار و ارقام تاریخ بازی های المپیک، المپیک ۲۰۰۰ سیدنی استرالیا شلوغ ترین بازی معرفی شده است.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران: سیدنی ارسال ۲۰۰۰ میزبان یکی از بزرگترین رویدادهای ورزشی دنیا بود که در آن دوره از رقابت ها ۱۰۶۵۱ ورزشکار از ۱۹۹ کشور دنیا در ۳۰۰ رشته و ماده به رقابت برخاستند و اینها ارقامی بود که پیشتر در هیچ یک از ادوار این مسابقات روئیت نشده بود.

به رغم عظمت و وسعت مورد بحث و تعدد ورزشکاران حاضر در عرصه مسابقات با نظم و به شکلی خوب و کم مشکل برگزار شد تا هم اعتبار جدیدی حاصل این هم نهضت المپیک همچنان در جهت اطراف خود قدم بردارد چهره های برجسته المپیاد تابستانی کم بتواند یکی از آنها بیرگیت فیشر آلمانی بود که ۲ طلا در قایقرانی گرفت تا نخستین زن تاریخ باشد که بین اولین مدال المپیکی تا مدال جدیدش ۲۰سال فاصله افتاده و از جوانی به پیری رسیده است.

از ورزشکاران پر شمار حاضر در المپیک سیدنی ۴۰۶۹ نفر زن بودند و این سند و دلیل تازه ای در خصوص اشاعه و قدرت گرفتن ورزش زنان در سطح جهان و قدرت نزدیکتر شدن شمار ورزشکاران زن حاضر در المپیک به تعداد مردان حاضر در صحنه بود.

۴۶ هزار نفر تحت عنوان داوطلب و افراد متقاضی مشارکت در میزبانی رقابت ها به برگزاری این دوره المپیک یاری رساندند و شمار خبرنگاران حاضر در این رقابت ها به ۱۶ هزار نفر رسید که این هم یک حد نصاب جدید برای المپیک بود./مح


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.