سیر صعودی بیکاری در منطقه یورو ادامه یافت

۱۱اردیبهشت،

نرخ بیکاری در منطقه یورو با تداوم رکود اقتصادی این بلوک، به رکورد ۱۲٫۱ درصد در مارس رسید.

به گزارش Consbank، به نقل از ایسنا نرخ بیکاری در اتحادیه اروپا که متشکل از ۲۷ کشور است، در ماه مارس تغییری نداشت و ۱۰٫۹ درصد ماند.

بر اساس برآورد دفتر آمار اتحادیه اروپا (یورواستات)، ۲۶٫۵ میلیون مرد و زن در اروپا بیکار می باشند که ۵٫۷ میلیون نفر آنها را جوانان تشکیل می‌دهند.

آمار بیکاری برای منطقه یورو و اتحادیه اروپا بالاترین آمار از سال ۱۹۹۵ محسوب می‌شود. در مقایسه، نرخ بیکاری آمریکا در ماه مارس ۷٫۶ درصد بود.

دو کشور رکودزده یونان و اسپانیا بالاترین نرخ بیکاری را در میان همتایان اروپایی‌شان دارند. بر اساس آخرین آمار موجود که برای ماه ژانویه است، نرخ بیکاری یونان ۲۷٫۲ درصد است و این نرخ برای اسپانیا در ماه مارس ۲۶٫۷ درصد بود.

در مقابل نرخ بیکاری پرتغال ۱۷٫۵ درصد، آلمان که بزرگ‌ترین اقتصاد اروپا است ۵٫۴ درصد، اتریش ۴٫۷ درصد، انگلیس ۷٫۸ درصد و فرانسه ۱۱ درصد بود.

به گزارش نیویورک تایمز، این آمار به همراه گزارش‌های دیگری که نشان می‌دهند روند احیای اقتصادی منطقه یورو بسیار کندتر از حد انتظار شده است، ممکن است سبب شود بانک مرکزی اروپا اقدام کند و در نشست سیاست‌گذاری آتی خود نرخ‌های بهره را از رکورد اندک ۰٫۷۵ درصد به سطح پایین‌تری کاهش دهد.


بانک اطلاعاتی ساختمان | Consbank.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.