سیر نزولی بهای طلا و ارز + جدول قیمت ها

ممتازنیوز : همزمان با کاهش تنش ها در بازار سکه وطلای تهران، روند کاهشی قیمت ها همانگونه که پیش بینی میشد ادامه یافت و امروز بهای طلا و ارز در بازار کاهش محسوسی را تجربه کرد. این در حالی است که بهای اونس جهانی زلا بعد از یک افت یکباره در هفته ای که گذشت مجددا به سطح حمایتی هفته قبل باز میگردد. بهای نفت همچنان درگیر نوسانات سردرگم است.

– — – — – — – — – — – — – — – — – — – — – — – — – — – —

همزمان با کاهش تنش ها در بازار سکه وطلای تهران، روند کاهشی قیمت ها همانگونه که پیش بینی میشد ادامه یافت و امروز بهای طلا و ارز در بازار کاهش محسوسی را تجربه کرد. این در حالی است که بهای اونس جهانی طلا بعد از یک افت یکباره در هفته ای که گذشت مجددا به سطح حمایتی هفته قبل باز میگردد. بهای نفت همچنان درگیر نوسانات سردرگم است.

به گزارش تابناک، بازار معاملات فلزات پایه که هفته قبل تحت فشار ناشی از انتشار گزارش نرخ اشتغال ماهانه ایالات متحده بسته شده بود، امروز با بازگشت مجدد امید به بازار و در پی انتظار از انتشار گزارشات مربوط به آمار اقتصادی که قرار است به زودی منتشر شود، جرقه هایی از امید را نشان داد. امروز این بازار تقریبا ثبات داشت و قیمت ها متاثر از واگذاری مجدد اوراق قرضه ۱۰ ساله اسپانیا و کاهش نرخ یورو به پایین ترین میزان طی دو سالال گذشته، مقاومت خوبی را از خود نشان دادند.سخنان رهبر چین ون جیابائو، مبنی بر تقویت تلاش کشورش برای بهبود وضعیت رشد کند اقتصادی در این میان تاثیر خوبی بر سطح حمایتی قیمتها داشت.

اما در بازار فلزات گرانبها این هفته و با انتشار گزارش ماهانه نرخ بیکاری در ایالات متحده، شاخص قیمت ها با افتی یکبار ه مواجه شد، که البته خیلی زود بازار مجددا به رشد قیمت ها ادامه داد و این نوع واکنش بازار نشان داد که در اصل این گزارش چندان هم نا امید کننده نبوده است. در حالی که این گزارش نرخ بیکاری را ۸ و ۲ دهم درصد اعلام کرد، پیش از این پیش بینی میشد که این رقم بین ۱۰ تا ۱۲ درصد باشد.

به نظر میرسد که در بازار معامله گران در انتظار دیدن نشانه هایی از ضعف اقتصاد آمریکا هستند تا از این طریق فدرال رزرو را مجبور به کاربست سیاست تسهیلات مقداری ببینند. این هفته کاهش مجموعه فلزات گرانبها، همراه با تقویت نسبی ارزش دلار نیز بود. امروز بازار معاملات فلزات گرانبها در حالی کار خود را آغاز کرد که بازارهای خاور دور، با قوت و سطح حمایتی ۱۵۸۰ دلار برای طلا کار خود را آغاز کردند. اما تا زمان شروع به کار بازارهای آمریکا، این رقم تا حدی افت داشت.

هشدار در خصوص معاملات کوتاه مدت در بازار طلا همچنان پابرجا است زیرا همچنان شاخص ریسک در اینگونه معاملات به شدت روبه بالا است. پیش بینی سطح حمایتی بهای طلا برای سه ماهه سوم و چهارم سال جاری ۱۷۸۰ و ۱۸۵۰ دلار در هر اونس است.

در بازار جهانی نفت، روز جمعه بهای نفت افت محسوسی داشت که بازهم ناشی از گزارش نرخ بیکاری ماهانه آمریکا بود. تا جایی که نفت وست تگزاس با ۲ و ۷۷ دلار کاهش به رقم ۸۴ دلار و ۴۵ سنت رسید و نفت برنت نیز با کاهش ۲ دلار و ۵۵ سنت به رقم ۹۸ دلار و ۱۹ سنت رسید. اما امروز و در پی ادامه اعتصاب در صنایع نفت دریای شمال نروژ، افزایش اندکی در بهای نفت دیده میشود. این افزایش ناشی از این امر است که تقریبا با این اعتصاب ۱.۶ میلیون بشکه نفت در خطر خروج از بازار است. امروز نفت اوپک نیز با کاهش محسوسی نسبت به روز جمعه مواجه شد.

از سویی همچنان مخاطرات ژئوپلیتیک بر نوسانات بهای نفت در بازار موثر ست. از سویی رشد اقتصادی در چین و سایر اقتصاد های بزرگ، درحال حاضر از وضعیت مسلط بر بازار نگرانی دارند و هردو این موارد دامنه ریسک را در بهای نفت افزایش داده است.

اما در تهران، بازار ارز و طلا همانگونه که در هفته قبل پیش بینی شد، در این هفته با کاهش حجم معاملات و کاهش حضور معامله گران غیر حرفه ای در بازار، به همراه کم شدن تنش روانی ناشی از تحریم ها و بسته شدن تنگه هرمز، شاهد کاهش قیمت ها به شکلی محسوس بود. خوشبختانه نتایج نشست کارشناسی در استانبول نیز هرچند تا حدی مبهم بود، اما حاکی از رضایت هیئت ایرانی داشت و این خبر خود باعث شد تا حد زیادی تنش بازار فروکش کند.

از سویی با کاهش چند روزه بهای اونس طلا در بازار جهانی همزمان با انتشار گزارش نرخ بیکاری ماهانه در آمریکا، روند کاهشی بهای طلا و به تبع آن ارز در بازار تثبیت شد و امروز بهای هر گرم طلا بعد از حدود ۲ هفته به مرز ۷۰ هزار تومان نزدیک شد. همچنین گزارش آنکتاد از نرخ سرمایه گذاری خارجی در ایران در سال میلادی گذشته نیز، تاثیر مهمی در کاهش قیمت ها داشت و این روند حاکی از آن است که قیمت ها در این بازار میرود تا به سطح واقعی خود نزدیک شود و برای این هفته قیمت هر گرم طلا در بازار در سطح ۶۸ تا ۷۰ هزار تومان پیش بینی میشود. بهای ارز نیز همزمان با بهای طلا درحال کاهش است اما از آنجا که یورو دچار ضعف و افت ارزش محسوس شده و همچنین طلا هنوز در بازار جهانی سطح حمایتی مطمئنی پیدا نکرده است، پیش بینی میشود روند کاهش بهای دلار در بازار کندتر از کاهش بهای سکه و طلا باشد.

جدول بهای جهانی فلزات (قرمز = کاهش، سیاه = بدون تغییر، سبز = افزایش)

قیمت در پایان روز(دلار)

بیشترین قیمت

میزان تغییر نسبت به هفته قبل

طلا (اونس)

۱۵۸۸.۰۰

۱۶۰۹.۵۰

۷.۵ –

نقره

۲۷.۲۰

۲۷.۸۱

۱۷

آلومینیوم

۱۸۹۶

۱۹۴۶

۲۵

مس

۷۵۳۱

۷۷۱۵

۱۲۶

نیکل

۱۶۱۵۰

۱۶۷۷۵

۱۰۰ –

جدول بهای جهانی نفت (قرمز = کاهش، سیاه = بدون تغییر، سبز = افزایش)

قیمت در پایان روز (دلار)

میزان تغییر نسبت به هفته قبل

نفت برنت

۹۹.۳۸

۲.۹۲

نفتWTI

۸۵٫۳۰

۱٫۸۶

سبد نفت اوپک

۹۶.۹۳

۳.۹۴

بهای ارز و طلا در بازار غیر رسمی تهران (قرمز = کاهش، سیاه = بدون تغییر، سبز = افزایش)

آخرین قیمت در پایان روز (ریال)

قیمت هفته قبل (ریال)

دلار

۱۹۱۳۰

۱۹۴۳۰

یورو

۲۳۸۵۰

۲۴۷۰۰

پوند

۳۰۰۰۰

۳۰۴۰۰

یک گرم طلای ۱۸ عیار

۷۲۴۹۰۰

۷۴۲۴۱۷

سکه طرح قدیم

۷۱۳۰۰۰۰

۷۳۲۰۰۰۰

سکه طرح جدید

۷۱۰۰۰۰۰

۷۲۸۰۰۰۰

نیم سکه

۳۵۶۰۰۰۰

۳۶۵۰۰۰۰

ربع سکه

۱۸۴۰۰۰۰

۱۸۶۵۰۰۰

سکه یک گرمی

۱۰۹۰۰۰۰

۱۱۰۰۰۰۰

طبقه بندی: اخبار مهم   |   تعداد بازدید: ۱۲۴ نفر   |   تاریخ انتشار: سه شنبه ۲۰ تیر
آخرین اخبار و جدیدترین مطالب در مورد , بهای طلا و ارز, سیر نزولی بهای طلا و ارز, فیمت دلار, قیمت سکه, قیمت سکه در باراز


مجله اینترنتی عکس ، دانلود اهنگ ، اس ام اس ، اخبار روز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.