سیستم تشخیص تصادف بوش با اورژانس تماس می‌گیرد

شرکت “بوش”(Bosch) یک سیستم تماس اضطراری جدید راه‌اندازی کرده که به هنگام تشخیص تصادفات موتور سیکلت، برای درخواست کمک تماس برقرار می‌کند.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از ایسنا به نقل از انگجت، این سیستم “هلپ کانکت”(Help Connect) نام گرفته و هنگامی که بروز تصادفات را تشخیص داد، می‌تواند به طور خودکار درخواست کمک کند.

برخلاف سرویس‌های اضطراری دیگر که برای خودروها تهیه شده‌اند، سیستم “هلپ کانکت” برای موتور سیکلت توسعه داده شده است.

در بیانیه این سرویس، شرکت بوش توضیح داد که خطر مرگ در تصادفات موتور سیکلت ۲۰ برابر بیشتر از خودرو است و هرچه قدر راننده موتورسوار در هنگام تصادف، زودتر یاری بگیرد، احتمال زنده ماندن وی افزایش می‌یابد.

سسیستم اضطراری ساخت شرکت “بوش” به یک یونیت حسگر اینرسی متکی است که بخشی از “سیستم کنترل پایداری موتورسیکلت”(MSC) شرکت بوش است.

 این حسگر، شتاب و سرعت زاویه‌ای موتور را صد بار در ثانیه اندازه‌گیری می‌کند و به سیستم هلپ‌کانکت اطلاعاتی راجع به موقعیت فعلی موتور می‌دهد.

همچنین این سرویس به الگوریتم سقوط یکپارچه حسگر هم متکی است. این الگوریتم تصمیم می‌گیرد که آیا موتور درحقیقت به دلیل یک تصادف افتاده یا یک لحظه به طور ناگهانی افتاده است.

اگر هلپ‌کانکت تصمیم گرفت که موتور تصادف کرده، اطلاعات صحنه و راننده را به مرکز خدمات بوش منتقل می‌کند.

در تصادفات شدید، این سرویس می‌تواند از تلفن همراه راکب موتور استفاده کند تا موقعیت وی را تشخیص داده و ماموران اورژانس را به محل حادثه هدایت کند.

این سیستم در ابتدا فقط در آلمان در دسترس خواهد بود ولی شرکت بوش قصد دارد در آینده این سیستم را در کشورهای بیشتر توسعه دهد.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.