سیستم جدید مقابله با شکار پهپادها ساخته شد/ اینفوگرافیک

محمدحسین جهان‌پناه: شرکت BAE Systems در حال کار روی سیستم ناوبری جدیدی است که می‌شود از آن در شرایطی که سیستم مکان نمای جهانی (GPS) یا نمونه روسی آن GLONASS درست کار نکند، برای هدایت هواپیما استفاده کرد. به این ترتیب امنیت پرواز هواپیماهای بی‌سرنشین که این روزها به خاطر ضعف‌های ذاتی جی.پی.اس با سوال‌های زیادی روبروست، تا حدودی برطرف می‌شود.
این سیستم جدید که «ناوبری با استفاده از سیگنال‌ها» یا اصطلاحا NAVSOP نام گرفته، از برخی مفاهیم پایه برج‌های مخابراتی تلفن همراه و موقعیت‌یاب‌های WiFi برای مشخص کردن یک موقعیت استفاده می‌کند، با این تفاوت که می‌تواند موقعیت هر چیزی را که سیگنالی از خود منتشر می‌کند (همانند رادیو یا تلویزیون محلی) مشخص کند. این سیستم در واقع حتی نیاز ندارد که بداند در چه باندی باید چه نوع سیگنالی را جستجو کند و می تواند موقعیت خود حتی در شرایطی که GPS جوابگو نیست، مشخص نماید.

برای مشاهده اینفوگراف در ابعاد بزرگ، اینجا را کلیک کنید.


به ادعای کارشناسان بی.ای.ای، NAVSOP در اولین گام می‌تواند مشکل جمینگ GPS را برای همیشه برطرف کند و حتی از تلاش برای اختلال ارتباطی (جمینگ) برای یافتن موقعیت خود بهره‌برداری کند. این سیستم در حال حاضر تنها یک پیش‌نمونه است که می شود آن را به هر چیزی که به ناوبری نیاز‌مند است متصل کرد؛ اما بی.ای.ای معتقد است که به مرور زمان می‌شود سیستم را در قالب چیزی به کوچکی یک حافظه فلش جای داد. البته سیستم جدید BAE هنوز در مراحل آزمایش است و نقاط قوت و ضعف آن هنوز به درستی مشخص نشده است
۵۳۵۳

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.