سیل در تبریز یک کشته به جا گذاشت

‘خلیل ساعی’ مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی روز دوشنبه با اعلام این خبر با اشاره به وضعیت مشابه بارش در روزهای گذشته و ایجاد مشکل در رفت و آمد شهری گفت: بر همین اساس جلسه مدیریت بحران عصر امروز تشکیل و بر ریشه یابی این موضوع تاکید شد.

ساعی با اشاره به آب گرفتگی تعدادی از خانه های کوی سهند و خسارت دیدن یک دستگاه خودرو پراید، علت اصلی ایجاد سیل داخل شهر را عدم لایروبی مسیل های شهری عنوان کرد.

این در حالی است که ‘حسن نژاد’ مدیر بحران شهرداری تبریز با اشاره به منشأ بروز و جاری شدن سیلاب‌ شامگاه دیروز و امروز در مناطقی از جنوب تبریز گفت: این سیلاب ارتباطی به شهر تبریز و مناطق آسیب‌ دیده نداشت و به دلیل بی ‌توجهی و غفلت ‌های گذشته در اتخاذ تدابیر مدیریتی در مناطق بالادست تبریز به ویژه روستاهای شادآباد مشایخ، کرجان و آخمقیه و بی ‌توجهی به اجرای طرح‌های آبخیزداری و هدایت آب ‌ها و سیلاب ‌های روان از سوی مسوولان دستگاه‌های مسوول به وقوع پیوسته و خسارات ناشی از آن نیز متوجه مناطقی از شهر تبریز شده است.

وی افزود: این مشکل به هنگام هر بارندگی در حاشیه و اطراف شهر تبریز به ویژه در بالادست اتوبان شهید کسایی متوجه شهر و شهروندان تبریزی می‌شود و به ‌رغم تأکیدات قبلی هنوز اقدامات لازم برای اجرای طرح‌های پیشگیرانه از سوی مسوولان استانی صورت نگرفته است.

‘مجید قربانیان’ معاون خدمات‌ شهری و اجرایی شهرداری تبریز هم گفت: این شهرداری و معاونت‌ها و سازمان‌های تابعه این مجموعه به طور جدی و مسوولانه به وظیفه ذاتی خود در امر مهار و رفع مشکل سیلاب‌ های اخیر عمل کرده‌اند.

قربانیان افزود: اگرچه وقوع سیلاب‌ های اخیر و آب ‌گرفتگی معابر و بخشی از مناطق مسکونی شهر زمینه‌ساز مشکلات و آسیب‌های جدی به برخی از شهروندان و اموال عمومی شده است، با این حال شهرداری تبریز و به ویژه سازمان‌ها و نهادهای دخیل در امر مدیریت بحران و معاونت ‌های خدمات شهری بر حسب مسوولیت و مأموریت‌های ذاتی خود در اسرع وقت وارد عمل شده و با تجهیز و بسیج کلیه امکانات و گروه ‌های اجرایی و خدماتی تمام تلاش خود را در راستای رفع مشکل سیلاب و آبگرفتگی معابر به کار بسته‌ ‌اند.

وی ارسال نکردن به موقع کمک‌های سایر سازمان‌ها و دستگاه‌های مسوول در مدیریت بحران را از دیگر عوامل موثر در بروز مشکلات عنوان و ابراز امیدواری کرد با همکاری و مشارکت تمام دستگاه‌ها و نهادهای مسوول، چالش‌های فراروی مدیریت شهری تبریز مرتفع و زمینه برای خدمات‌رسانی مناسب به شهروندان فراهم شود.

۷۲۳۲/۵۸۷**۱۳۶۸**

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۰۰۱۸۸


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.