سینما متروپل کجا بود…؟

گردآوری توسط گروه فرهنگ و هنر ممتازنیوز

عکس‌های بابک برزویه از پشت صحنه ˝متروپل˝ مسعود کیمیایی

سینما متروپل یکی از قدیمی ترین سینماهای تهران است که این روزها مسعود کیمیایی و گروهش مشغول فیلمبرداری در این سینما می باشند.

به گزارش خبرنگار هنرآنلاین؛ مسعود کیمیایی؛ فیلمساز کهنه کار سینمای ایران پس از آخرین فیلمش “جرم” که در سی امین جشنواره بین المللی فیلم فجر روی پرده رفت و جایزه بهترین فیلم را دریافت کرد، به سراغ فیلمنامه تازه اش به نام متروپل رفت و این روزها فیلمبرداری این فیلم در سینما متروپل ادامه دارد.

سینما مترو پل یکی از قدیمی ترین سینماهای تهران است. سینما متروپل سال ۱۳۲۵ با اکران فیلم “نگهبان مبارز” فعالیتش در خیابان لاله‌زار تهران آغاز کرد.

معمار این بنا وارطان هوانسیان بود که پیش از آن معماری ساختمان‌هایی چون هتل دربند تهران، سینما دیاموند، ساختمان مرکزی بانک سپه در تهران و… را انجام داده بود.کیمیایی برای فیلمبرداری تازه ترین ساخته اش این سینما را باز سازی کرد تا بتواند قصه تازه ترین فیلمش را در این لوکیشن روایت کند.

قهرمانان فیلم مترو پل مسعود کیمیایی دیگر مردها نیستند و این بار قهرمان قصه او زنی به نام خاتون است که مهناز افشار نقش او را ایفا می کند، افشار پیش از این در فیلم رییس مسعود کیمایی نقش طلا را ایفا می کرد.

محمدرضا فروتن، پولاد کیمیایی، مهناز افشار و شقایق فراهانی در تازه ترین فیلم استاد کهنه کار سینمای ایران به ایفای نقش می پردازند و مدیریت فیلمبرداری متروپل برعهده یار دیرین مسعود کیمیایی و رفیق چهل ساله او علیرضا زرین دست است.

پایان پیام ۴۰۱/۳۳


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.