سی ان ان و ترامپ به جان هم افتادند!

سی‌ان‌ان درخواست کمپین۲۰۲۰ ترامپ مبنی بر حذف یک نظرسنجی به بهانه “غیرواقعی و بی‌پایه و اساس بودن” را رد کرد و آن را از جنس تهدیدهای ونزوئلایی خواند.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از ایسنا به نقل از “هیل”، “دیوید ویجیلنت”، مشاور عمومی سی‌ان‌ان در نامه‌ای به این کمپین نوشت: تا جایی که من می‌دانم، این نخستین بار در تاریخ چهل ساله است که سی‌ان‌ان به خاطر اینکه یک سیاست‌مدار آمریکایی یا کمپینی نتایج نظرسنجی این شبکه‌ را نپسندیده، آن را تهدید به پیگرد حقوقی می‌کند.

وی افزود: ما قبلاً تهدید حقوقی از جانب رهبران سیاسی دریافت کرده‌ایم، این تهدیدها معمولاٌ از کشورهایی مانند ونزوئلا یا سایر رژیم‌هایی مطرح می‌شوند که در آن‌ها احترام کم یا هیچ‌گونه احترامی برای رسانه آزاد و مستقل قائل نمی‌شود.

ویجیلنت خاطرنشان کرد: نامه شما در واقعیت و از منظر حقوقی بی‌اساس است. این هم تلاش بدخواهانه دیگری برای تهدید دادخواهی به منظور مانع شدن بر سر راه سخنی است که نمی‌خواهد توسط رأی‌دهندگان خوانده یا شنیده شود. ادعاها و خواسته‌های شما به کل مردود است.

ترامپ و کمپینش چهارشنبه یک نامه “متوقف و محکوم کردن” به سی‌ان‌ان  فرستادند و از این شبکه خواستند نظرسنجی که نشان می‌داد جو بایدن، معاون رئیس جمهور سابق با ۱۴ امتیاز از ترامپ پیشی گرفته را حذف کند.

این نامه که به نقل از جان مک‌لاگلین، ناظر انتخابات ترامپ نوشته شده، همچنین خواستار عذرخواهی و شفاف‌سازی نتیجه‌گیری‌های گمراهانه این نظرسنجی است و ادعا می‌کند که این  نظرسنجی از طریق پرسش‌نامه و نمونه‌گیری سوگیرانه، برای گمراه کردن رأی‌دهندگان آمریکایی طراحی شده است.

نظرسنجی سی‌ان‌ان همچنین میزان تأیید رئیس جمهور را ۳۸ درصد عنوان کرده که پایین‌ترین میزان در نظرسنجی، طی ۱۷ ماه است.

صدرنشینی بایدن در نمایه نظرسنجی “ریل‌کلیرپالیتیکس” نیز در جایگاه ۸ امتیاز قرار دارد و نسبت به دو هفته گذشته ۲.۵ امتیاز افزایش داشته است.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.