شاخص خرده فروشی در آمریکا برای سومین ماه متوالی سقوط کرد

به گزارش ایرنا، شاخص خرده فروشی درآمریکا در ماه ژوئن برای سومین ماه پی درپی نیم درصد کاهش یافته است.

کارشناسان مسایل اقتصادی درآمریکا بسیار نگران وضعیت موجود هستند، زیرا معتقدند سقوط شاخص خرده فروشی در سه ماه متوالی نشانه بسیار متقنی برای شروع مجدد بحران اقتصادی در این کشور می باشد.

وزارت بازرگانی آمریکا در گزارش خود آورده است، کاهش شاخص خرده فروشی نشانه کاهش تقاضا برای مجموعه ای از کالاها بخصوص اتومبیل، وسایل الکترونیک و مصالح ساختمانی است.

تحلیلگران مسایل اقتصادی همچنین سقوط مداوم شاخص خرده فروشی را نشانه ای از عدم موفقیت تلاش برای بازسازی اقتصاد ورشکسته امریکا می دانند.

از سال ۲۰۰۸ تاکنون این نخستین باری است که امار خرده فروشی برای سه ماه پیاپی در امریکا سقوط می کند.

شرایط بحرانی کنونی موجب نگرانی شدید مقام های اقتصادی آمریکا شده است.

کارشناسان اقتصادی پیش بینی کرده اند، شاخص خرده فروشی تا ۲ دهم درصد دیگر سقوط کند و هم اکنون افزایش ان را نشانه ای از بروز رکود اقتصادی می دانند.

‘جیم بایرد’ اقتصاددان و کارشناس استراتژی سرمایه گزاری در کالامازو میشیگان می گوید ‘ نشانه های روشنی از کند شدن روز افزون اقتصاد امریکا به چشم می خورد.’

این اقتصادان معروف آمریکایی معتقد است، بدون شک اقتصاد ضعیف بر انتخابات ریاست جمهوری این کشور در ماه نوامبر تاثیرات منفی زیادی خواهد گذاشت.

‘میت رامنی’ فرماندار سابق ماساچوست و رقیب ‘باراک اوباما’ در انتخابات ریاست جمهوری این کشور محور انتقادات خود را بر روی نقاط ضعف اقتصادی تیم اقتصادی اوباما متمرکز کرده و امیدوار است با این شگرد رقیب خود را شکست دهد.

گفته می شود در زمان حاضر با توجه به سقوط شاخص خرده فروشی تنها راه نجات اقتصاد انتشار اوراق جدید قرضه دولتی توسط بانک مرکزی امریکا یا فدرال رزرو است.

به همین دلیل ‘بن برنانکی’ رئیس فدرال رزرو روزهای سه شنبه و چهارشنبه کنگره را در جریان تصمیم بانک مرکزی برای انتشار اوراق قرضه دولتی قرار خواهد داد.

انتشار اوراق قرضه دولتی نیازمند مجوز مراجع قانونگزاری امریکا است.

اروپام ۱۹۰۸**۱۳۶۸**

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۳۳۰۹۹


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.