شاخص فرابورس به عدد ۸۲۵ واحد رسید

گردآوری توسط گروه بیمه ممتاز نیوز

بینا: در پایان معاملات امروز فرابورس، ۶۵۶ میلیون سهم به ارزش ۵۶۰ میلیارد ریال داد و ستد شد و آیفکس ۱۳.۵ واحد رشد کرد.

به گزارش تسنیم؛ در جریان معاملات امروز داد و ستد بیش از ۶۵۶٫۵۳ میلیون اوراق بهادار به ارزش ۵۶۰٫۸۸ میلیارد ریال در ۱۵ هزار و ۸۱۴ دفعه معامله ثبت شد. شاخص فرابورس (آیفکس) نیز ۱۳٫۵ واحد معادل ۱٫۶۶ درصد افزایش یافت و شاخص کل به ۸۲۵٫۷۵ رسید.

وجود تقاضای ۲۰۶٫۲۸ میلیون سهمی برای حق تقدم موسسه مالی و اعتباری کوثر همچون روز قبل این نماد را در راس حجم معاملات فرابورس قرار داد و هر حق تقدم با توجه به کاهش ۵۰ درصدی روز قبل، امروز هم به قیمت حدود ۵۰ ریال معامله شد و با توجه به اتمام مهلت استفاده از حق تقدم خرید این سهام، شاهد توقف ثبت معاملات توافقی نماد معاملاتی مذکور در پایان معاملات امروز بودیم.

بیشترین ارزش معاملات امروز هم به ترتیب با بیش از ۶۸٫۱۶ و ۳۶٫۴۸ میلیارد ریال توسط پالایش نفت تهران و سرمایه‌گذاری مسکن شمال شرق ثبت شد و در میان نمادهای داد و ستد شده امروز نماد معاملاتی شرکت بیمه کارآفرین پس از برگزاری جلسه هیئت مدیره در خصوص افزایش سرمایه، با محدودیت دامنه نوسان قیمت تا سقف ۵۰ درصد معامله شد که با ۱۱٫۱۲ درصد افزایش قیمت بیشترین رشد قیمت را داشت. همچنین به دنبال بازگشایی نماد معاملاتی شرکت پتروشیمی ممسنی پس از برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه و تقسیم سود نقدی هر سهم، این نماد با محدودیت دامنه نوسان قیمت تا سقف ۵۰ درصد به جریان معاملات بازگشت و با افزایش ۵٫۲۸ درصدی مواجه شد. پس از این دو شرکت نیز مهندسی ساختمان تاسیسات راه‌آهن و تکادو نیز از افزایش قیمت ۵ درصدی برخوردار شدند. با این حال در روزی که اغلب نمادها به رنگ سبز درآمدند در آن‌سوی بازار بیشترین کاهش قیمت نصیب بازرگانی و تولیدی مرجان کار وسرمایه‌گذاری تدبیرگران فارس و خوزستان شد.

بر اساس این گزارش امتیاز تسهیلات مسکن اسفند ۹۰ با ۲٫۶۳ درصد افزایش به قیمت ۳۹۵ هزار و ۹۹۲ ریال رسید و امتیاز تسهیلات مسکن بهمن ۸۹ نیز با بیشترین کاهش به نرخ ۳۷۷ هزار و ۱۰۱ ریال معامله شد. در مبادلات اوراق با درآمد ثابت هم بیشترین حجم معاملات به خرید و فروش ۲۸ هزار و ۱۱۵ برگه گواهی سپرده انصار تعلق داشت.

 * افزایش ۳۰ دقیقه‌ای ساعت معاملات فرابورس از چهارشنبه

از فردا چهارشنبه مدت زمان جلسات رسمی معاملات بازارهای فرابورس ایران ۳۰ دقیقه افزایش می‌یابد. بر این اساس جلسات رسمی معامله انواع اوراق بهادار در کلیه بازارهای فرابورس از ساعت ۹ آغاز می‌شود و در ساعت ۱۲:۳۰ دقیقه همان روز خاتمه خواهد یافت.


شبکه اطلاع رسانی بانک و بیمه

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.