شاخص کیفی خودروها ۲ تا ۳ روز آینده مشخص می‌شود

۳۱فروردین۱۳،

شاخص کیفی خودروها ۲ تا ۳ روز آینده مشخص می‌شود

معاون نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد گفت: برای قیمت‌گذاری تازه خودروها باید شاخص کیفیت خودروها مشخص شود که این کار طی ۲ تا ۳ روز آینده توسط سازمان استاندارد انجام خواهد شد.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از فارس،  بهادر کاظمی اظهار داشت: در حال حاضر جلساتی برای تعیین شاخص کیفی خودروها جهت درج در فرمول قیمت‌گذاری خودرو با سازمان حمایت در حال برگزاری است.

وی ادامه داد: برای تعیین قیمت تازه خودروها باید شاخص کیفیت هرمدل خودرو استخراج شود که برای این کار، روند کیفیت خودروها توسط سازمان استاندارد رصد می‌شود.

کاظمی توضیح داد: برای تعیین شاخص کیفیت خودروها بررسی‌های لازم از طریق شرکت بازرسی و کیفیت، گزارش‌های حاصل از خطوط تولیدی و نمونه خودروهای خریداری شده از سطح بازار توسط سازمان استاندارد انجام خواهد شد و کیفیت خودروها نیز در طی مسیر و پس از پیمایش، مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

به گفته وی، مجموع بررسی‌های انجام‌ شده در این زمینه سبب استخراج شاخص کیفیت هر خودرو خواهد شد که این شاخص در فرمول قیمت‌گذاری مورد استفاده قرار می‌گیرد.

معاون سازمان استاندارد با بیان اینکه ضریب کیفیت خودروها در هر سال در مقایسه با سال قبل از آن تعیین می‌شود، افزود: تا زمانی که نرخ تورم بخشی از سوی بانک مرکزی برای تعیین قیمت تازه خودروها مشخص شود، شاخص کیفیت نیز استخراج خواهد شد و احتمالاً طی ۲ تا ۳ روز آینده نهایی می‌شود.

چهارشنبه ۴ اردیبهشت   ۱۵:۲۲

منبع:عصرخودرو
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.