شادها کجای دنیا زندگی می‌کنند؟

فهیمه حسن‌میری: برای بسیاری از افراد هنگام انتخاب محلی برای زندگی، یکی از فاکتورهای مهم و قابل توجه این است که آن کشور چقدر شاد است. شاید هم حق با آنها باشد چون شادی از چند مولفه شکل می‌گیرد و وقتی مردم یک کشور از لحاظ امنیت اجتماعی و اقتصادی و مواردی از این قبیل تامین بوده و رفاه مناسبی داشته باشند می‌توانند شاد باشند بنابراین وقتی کشوری در لیست کشورهای شاد باشد یعنی طبیعتا چنین پیش‌زمینه‌هایی نیز فراهم شده است.

در اوایل ماه ژانویه سال ۲۰۱۱ میلادی، مجله مشهور آمریکایی فوربس (Forbes) فهرست ۱۱۰ کشور دارای شادترین مردم دنیا را منتشر کرد که در آن کشور “نروژ” شادترین کشور جهان معرفی شده بود. در این تحقیق جامع که توسط انستیتوی تحقیقاتی LEGATUM انجام شده است، به ترتیب کشورهای نروژ، دانمارک، فنلاند، استرالیا، نیوزیلند، سوئد، کانادا، سوئیس، هلند و آمریکا شادترین مردم دنیا را دارند و بعد از آنها کشورهای ایرلند، ایسلند، انگلستان، اتریش، آلمان و بلژیک در رده‌های ۱۱ تا ۱۶ کشورهای شاد دنیا قرار گرفته‌اند.

برای انتخاب این کشورها معیارهای مختلفی در نظر گرفته شده و بر اساس آنها به کشورها امتیاز داده می‌شود. این معیارها بهداشت و سلامت، وضعیت تحصیلات و آموزش، مسائل اقتصادی، سیستم اداره کشور و … را شامل می‌شود و البته در کنار همه اینها، درآمد سالانه نیز مد نظر قرار می‌گیرد.

شاید جالب باشد که بدانید هر ساله بر اساس گزارش‌های سازمان ملل متحد کشورهای حوزه اسکاندیناوی جزو شادترین کشورهای جهان بوده‌اند (سال های ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۱) که در سال ۲۰۱۲ نیز دوباره در این لیست جای گرفته‌اند. نکته جالب دیگر این است که شادترین کشورهای جهان جزو ثروتمندترین کشورها نیز هستند که سرانه درآمد آنها ۴۰ برابر کشورهای دیگر است.

در این اینفوگرافیک می‌توانید شادترین کشورهای دنیا و جزئیات انتخاب آنها به عنوان کشورهای شاد را بشناسید. اعدادی که در قسمت بالای نام هر کشور می بینید، درآمد سالیانه آن کشورها بر اساس آخرین آمارهاست.

برای دیدن اینفوگرافیک در ابعاد بزرگتر، اینجا را کلیک کنید.

۴۵۲۳۴

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
بازنشر:ممتازنیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.