شارژ بی‌سیم گوشی‌ لومیا ۹۲۰ نوکیا (+عکس)

فن آوری نوین

یکی از جالب‌ترین نکات، امکان شارژ باتری گوشی‌های لومیا ۹۲۰ و ۸۲۰ نوکیا بدون استفاده از شارژرهای معمول امروزی است. ضمنا این بالش برای خواب اصلا مناسب نیست و برای امتحانش تلاش نکنید!

239805 656

ایتنا – امکانات جالب و ویژه این گوشی می‌تواند نوکیا را به دوران اوج خود بازگرداند. معرفی گوشی جدید نوکیا با نام لومیا ۹۲۰ در نمایشگاه IFA سر و صدای زیادی بر پا کرد. امکانات جالب و ویژه این گوشی می‌تواند نوکیا را به دوران اوج خود بازگرداند.

روز بزرگ نوکیا فرارسید و محصولات و امکانات جدیدی به دنیا معرفی شد. یکی از جالب‌ترین نکات، امکان شارژ باتری گوشی‌های لومیا ۹۲۰ و ۸۲۰ نوکیا بدون استفاده از شارژرهای معمول امروزی است. در واقع شارژ باتری به‌صورت بی‌سیم و با استفاده از فناوری Qi انجام می‌شود.

فناوری Qi امکان شارژ وسایل الکترونیکی به‌شکل بی‌سیم تا فاصله ۴ سانتی‌متر را ارائه می‌کند که در سال ۲۰۰۸ معرفی شد. برای شارژ گوشی فقط کافی‌ست آن‌را روی شارژر قرار بدهید و نیاز به اتصال هیچ سیمی نیست.

در عکس‌ها، لومیا ۹۲۰ در حال شارژ شدن روی یک شارژر بالش مانند زرد رنگ Fatboy دیده می‌شود، اما این به این معنی نیست که برای شارژ حتما باید از شارژرهای مخصوص نوکیا یا مثلا شارژر Fatboy استفاده کنید.

این گوشی‌ها می‌توانند با هر شارژری که از فناوری Qi استفاده می‌کند شارژ بشوند. نوکیا فکر می‌کند که این نحوه شارژ برای کاربران بسیار جذاب و کاربردی است؛ به همین خاطر تلاش می‌کند این سیستم در خارج از خانه هم قابل استفاده باشد.

نوکیا در قراردادهایی امکان استفاده از شارژر بی‌سیم گوشی‌های جدیدش در سالن خطوط هوایی «ویرجین آتلانتیک» در فرودگاه Heathrow لندن و همچنین فروشگاه‌های زنجیره‌ای The Coffee Bean & Tea Leaf در آمریکا را فراهم کرده که نشان از تصمیم نوکیا برای باز پس‌گرفتن بازار گوشی‌های هوشمند از سامسونگ و اپل دارد.

بعد از شروع به‌کار سیستم شارژ بی‌سیم در مکان‌های مختلف، دیگر نیازی نیست بالش زرد رنگ‌تان را با خود به خارج از خانه بروید!

ضمنا این بالش برای خواب اصلا مناسب نیست و برای امتحانش تلاش نکنید!

join


اخبار فن آوری نوین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.