شام عروسی ۲۷۰ نفر را در مشهد مسموم کرد

شام عروسی که چلوکباب بوده است مورد مصرف ۱۲۰۰ نفر از مهمانان جشن عروسی در روستای ملک آباد خراسان قرار گرفته است که ۲۷۰ نفر از آن دچار مسمومیت و روانه‌ی مراکز بهداشتی شده‌اند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد عنوان کرد: در یکی از روستاهای استان خراسان شام عروسی باعث مسمومیت ۲۷۰ نفر از مهمانان شد.

به گزارش ایسنا، رضا سعیدی با بیان مطلب فوق افزود: روز جمعه ۲۳ تیر در روستای ملک آباد به دنبال مصرف شام عروسی ۲۷۰ نفر از مهمانان مسموم شدند.

وی ادامه داد: شام عروسی که چلوکباب بوده است مورد مصرف ۱۲۰۰ نفر از مهمانان قرار گرفته است که ۲۷۰ نفر از آن دچار مسمومیت و روانه‌ی مراکز بهداشتی شده‌اند.

وی درباره‌ی علائم این مسمومیت خاطرنشان کرد: تهوع، ضعف، اسهال، بی‌حالی و تب از علائم این مسمومیت بوده است که مهمانان این عروسی پس از وجود این علائم به بیمارستان امام رضا (ع) و مراکز اطراف روستا مراجعه کرده‎‏اند.

رییس مرکز بهداشت خراسان رضوی درخصوص دلیل این مسمومیت تصریح کرد: دلیل نهایی آن هنوز مشخص نشده است ولی اینطور به نظر می‌رسد که چون یک چلوکبابی کوچک این غذا را تهیه کرده به دلیل وجود وقفه از زمان طبخ تا مصرف، غذای مانده باعث مسمومیت شده است.

سعیدی اضافه کرد: از تمام مواد غذایی از جمله چلوکباب، ماست، و نوشابه نمونه‌برداری شده است که تاکنون جواب سم‌زدایی آن‌ها نیامده اما به احتمال زیاد ماندن غذا باعث مسمومیت شده است.

وی حال ۲۷۰ نفر از مسمومین را مساعد دانست و گفت: بیش‌تر آنها به صورت سرپایی درمان شدند و هفت نفرشان هم به صورت سرم‎تراپی درمان شده و سرم دریافت کردند.


عصر ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.