شانس بالای ۶ وزنه‌بردار ایرانی

جام جم آنلاین: همزمان با مشخص شدن زمان برگزاری رقابت‌های ورزشکاران کشورمان در بازی‌های المپیک لندن، فهرست اولیه پیکارهای وزنه‌برداری نیز اعلام شد، فهرستی که در آن هر شش وزنه‌بردار کشورمان با توجه به رکوردهای ورودی مدعی کسب مدال هستند.

وزنه‌برداران ایران در کنار تکواندوکاران و کشتی‌گیران امیدهای اصلی کسب مدال در آوردگاه لندن ۲۰۱۲ هستند، این مهم در فهرست اولیه پیکارهای وزنه‌برداری بوضوح نمایان است. فهرستی که بر اساس رکوردهای اولیه تمامی وزنه‌برداران شرکت‌کننده تهیه می‌شود.

بر اساس این فهرست در دسته ۸۵ کیلو کیانوش رستمی و سهراب مرادی با رکورد های ورودی ۳۹۵ و ۳۹۰ کیلوگرم در میان ۲۴ وزنه‌بردار شرکت کننده در رده‌های اول و دوم قرار دارند.

با وجود این ایوان استویتسوف از آذربایجان، آندره ریباکوف از بلاروس (رکورد دار جهان)، آپتی آکادوف از روسیه و آدریان زیلینسکی از لهستان با رکوردهای ورودی ۳۹۰ و ۳۸۵ کیلوگرم حریفان جدی رستمی و مرادی محسوب می‌شوند.

اما در دسته فوق‌سنگین نیز ایران عزم خود را برای کسب مدال‌های طلا و نقره جزم کرده است. جایی که در جمع ۲۱ وزنه‌بردار این دسته، بهداد سلیمی با رکورد ورودی ۴۵۵ و سجاد انوشیروانی با رکورد ورودی ۴۵۰ کیلوگرم بالاتر از رقیبانی چون آرتم اوداچین و ایگور شیمچکو از اکراین، روسلان آلبگوف از روسیه، ولیچکو چولاکوف از آذربایجان، سانگ گان جئون از کره جنوبی، ایراکلی تورماندیز از گرجستان و ماتیاس اشتاینر از آلمان قرار دارند. حریفانی که رکوردهای ورودی ۴۴۵،۴۴۰ و ۴۳۰ کیلوگرم برای آنها به ثبت رسیده است.

در این بین غیبت اوگنی چگیشف ،دارنده مدال نقره المپیک ۲۰۰۸ از اتفاق‌های قابل توجه دسته فوق‌سنگین به شمار می‌رود.

همچنین در دسته ۹۴ کیلوگرم، سعید محمدپور یکی از جوانترین مدعیان کسب مدال در المپیک با رکورد ورودی ۴۰۵ کیلوگرم بعد از آنتونی سیریکو از مقدونیه و ایلین ایلیا از قزاقستان که به ترتیب رکوردهای ورودی ۴۱۰ و ۴۰۹ کیلوگرم برای آنها به ثبت رسیده است، در مکان سوم قرار دارد.

انتقام زایروف از آذربایجان، مین جائه کیم از کره‌جنوبی و آرتن ایوانف از اکراین از دیگر مدعیان دسته ۹۴ کیلوگرم هستند که رکوردهای ورودی همگی آنها بین ۴۰۰ تا ۴۰۵ کیلوگرم است.

آخرین وزنه‌بردار کشورمان، نواب نصیرشلال نیز در فهرست اولیه دسته ۱۰۵ کیلوگرم، با رکورد ورودی ۴۲۱ کیلوگرم در مکان چهارم است.

در این وزن مارسین دولگا از لهستان با رکورد ۴۳۰ کیلوگرم در صدر قرار دارد و اولکسی تروختی از اکراین و جیا ماچاواریانی از گرجستان با رکورد ورودی ۴۲۵ کیلوگرم در رده‌های دوم و سوم هستند.

البته در این وزن آندره آرامنائو، رکورددار المپیک و جهان و همین طور دو وزنه‌بردار قدرتمند روسیه یعنی آکائف و کولوکوف که در جهانی پاریس قهرمان و نایب قهرمان شدند نیز حضور دارند که با رکوردهای ورودی ۴۲۰ کیلوگرم بعد از نماینده کشورمان قرار دارند و می‌توانند کار را برای مدال‌آوری نصیرشلال دشوار کنند.

دوشنبه؛ گشایش دهکده بازی‌ها

دهکده ورزشکاران المپیک که محل استقرار ۱۶ هزار ورزشکار و مربی از ۲۰۰ کشور جهان است، از روز دوشنبه به طور رسمی گشایش می‌یابد تا ورزشکاران کشورهای مختلف به تدریج در آن استقرار یابند.

بوریس جانسون شهردار لندن در یک نشست خبری در این باره گفت: شرایط نسبت به المپیک ۱۹۴۸ یعنی زمانی که آخرین بار جهانیان را به لندن دعوت کردیم بسیار بهتر شده است. در سال ۱۹۴۸ حتی دهکده المپیک هم نداشتیم و ورزشکاران مجبور بودند حوله‌هایشان را هم خودشان بیاورند و در کلاس‌های مدارس غرب لندن سکونت کنند.

به گفته ستاد برگزاری بازی‌ها، دهکده المپیک ۲۰۱۲ لندن دارای ۲۸۱۸ دستگاه آپارتمان است. این آپارتمان‌ها از یک خوابه تا پنج خوابه متغیر هستند و برخی از ورزشکاران نیز در اتاق‌های مشترک اسکان داده می‌شوند. کنسرسیومی متشکل از یک شرکت بریتانیایی و یک شرکت قطری دهکده المپیک را به قیمت ۵۵۷ میلیون پوند خریده‌اند و قرار است پس از المپیک، آن را پس از اضافه کردن ۲۰۰۰ واحد دیگر، تبدیل به یک مجتمع مسکونی کنند.

بکام: مشعل را روشن نمی‌کنم

پس از آنکه دیوید بکام در فهرست تیم فوتبال المپیک انگلیس قرار نگرفت، رسانه‌های انگلیسی اعلام کردند که بکام احتمالا در مراسم افتتاحیه المپیک، مشعل اصلی این بازی‌ها را روشن خواهد کرد.

با این حال، کاپیتان سابق تیم ملی فوتبال انگلیس که نقش عمده‌ای در کسب میزبانی این بازی‌ها داشت، در این باره گفت:همواره گفته‌ام که وظیفه روشن کردن مشعل در ورزشگاه باید بر عهده یک ورزشکار المپیکی باشد که کارهای بزرگی برای کشورمان انجام داده و مدال طلا کسب کرده باشد.

پیش از این، سباستین کو، رییس ستاد برگزاری بازی‌های المپیک ۲۰۱۲ اعلام کرده بود که دیوید بکام در بازی‌های لندن «دو نقش خیلی واضح» برعهده خواهد داشت.

برنامه رقابت های همه ورزشکاران ایران در المپیک لندن

جمعه: ششم مرداد

تیر و کمان :‌ میلاد وزیری و زهرا دهقان

شنبه: هفتم مرداد

تیراندازی: تفنگ ۱۰ متر زنان الهه احمدی/ مه‌لقاء جام‌بزرگ /تپانچه ۱۰ متر ابراهیم برخورداری

تنیس روی میز:‌ نوشاد عالمیان و ندا شهسواری

دوچرخه‌سواری :‌ علیرضا حقی،مهدی سهرابی وامیر زرگری

روئینگ : ماده تکنفره محسن شادی وسولماز عباسی

یکشنبه: هشتم مرداد

شمشیربازی: (اسلحه سابر) مجتبی عابدینی

بوکس: ۶۹ کیلو،‌ امین قاسمی‌پور

دوشنبه: ۹ مرداد

بوکس : ۶۴ کیلو، مهدی طلوتی واحسان روزبهانی

سه‌شنبه:۱۰ مرداد

شنا : ۱۰۰ متر آزاد، محمد بیداریان

چهارشنبه: ۱۱ مرداد

دوچرخه‌سواری: علیرضا حقی،مهدی سهرابی وامیر زرگری

بوکس: ۹۱ ـ‌ کیلو، علی مظاهری

پنجشنبه: ۱۲ مرداد

جودو:۱۰۰ ـ کیلو ،‌ جواد محجوب

جمعه: ۱۳ مرداد

دوومیدانی :‌ پرتاب وزنه : امین نیکفر،پرتاب چکش : کاوه موسوی

وزنه‌برداری :‌ ۸۵ کیلو‌ کیانوش رستمی و سهراب مرادی

جودو :۱۰۰+ کیلو،‌ محمدرضا رودکی ( مصدوم)

شنبه: ۱۴ مرداد

دوومیدانی :‌ ۴۰۰ متر:‌ سجاد هاشمی ،۱۰۰ متر:رضا قاسمی، پیاده‌روی ۲۰ کیلومتر:‌ ابراهیم رحیمیان

وزنه‌برداری :‌ ۹۴ کیلو:سعید محمدپور و ‌ ۱۰۵ ـ کیلو:‌ نواب نصیر شلال

یکشنبه: ۱۵ مرداد

کشتی‌فرنگی :‌ ۵۵ کیلو ،حمید سوریان

دوشنبه: ۱۶ مرداد

قایقرانی :کایاک یکنفره ۱۰۰ متر ،‌ احمدرضا طالبیان

دوومیدانی :‌ پرتاب دیسک:‌ احسان حدادی ،پرتاب وزنه: لیلا رجبی و۸۰۰ متر :‌ سجاد مرادی

کشتی فرنگی :‌ ۶۰ کیلو:‌ امید نوروزی،۸۴ کیلو :حبیب‌الله اخلاقی و‌ ۱۲۰ کیلو : بشیر باباجان‌زاده

سه‌شنبه: ۱۷ مرداد

کشتی فرنگی :۶۶ کیلو : سعید عبدولی و ۹۶ کیلو: قاسم رضایی

وزنه‌برداری:‌ ۱۰۵+ کیلو :‌ بهداد سلیمی وسجاد انوشیروانی

چهارشنبه: ۱۸ مرداد

دوومیدانی:‌ ۱۱۰ متر با مانع،‌ روح‌الله عسگری

پنجشنبه: ۱۹ مرداد

تکواندو :‌ محمد باقری معتمد و یوسف کرمی

جمعه: ۲۰ مرداد

تکواندو :‌ ۶۷ کیلو :‌ سوسن حاجی پور

کایاک یکنفره :‌ ۲۰۰ متر: آرزو حکیمی

کشتی آزاد :‌ ۵۵ کیلو : حسن رحیمی و۷۴ کیلو : صادق گودرزی

شنبه: ۲۱ مرداد

کشتی آزاد : ۶۰ کیلو :‌ مسعود اسماعیل‌پور ،۸۴ کیلو :‌ احسان لشگری و۱۲۰ کیلو :‌ کمیل قاسمی

یکشنبه: ۲۲ مرداد

کشتی آزاد :‌ ۶۶ کیلو :‌ مهدی تقوی و۹۶ کیلو:‌ رضا یزدانی

امید توفیقی – گروه ورزش


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.