شانس بالای لوینسون برای سمت مدیرعاملی در یاهو

پس از آنکه جیسون کیلار، مدیر عامل Hulu از هدایت یاهو، یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های اینترنتی دنیا صرف نظر کرد، به نظر می‌رسد راس لوینسون، مدیر موقت یاهو به مدیر دایم این شرکت تبدیل خواهد شد.
لوینسون در پیامی اعلام کرد که با کمال تاسف باید پیشنهاد وسوسه انگیز رهبری یکی از نام‌های شناخته شده صنعت موبایل را رد کند. هولو یک سرویس پخش آنلاین فیلم و سریال به صورت اشتراکی است.
بنابر اعلام دو منبع خبری آگاه، لوینسون و کیلار دو گزینه اصلی هیات مدیره یاهو برای مدیریت این شرکت بوده اند که با کنار رفتن کیلار به نظر می‌رسد لوینسون سکان هدایت یاهو را در دست خواهد گرفت.

جیسون کیلار

یاهو دهه ۹۰ میلادی و اوایل دهه نخست قرن ۲۱ یکی از پیشتازان عرصه اینترنت به حساب می‌آید، با ظهور نسل جدید شرکت‌های اینترنتی و گسترش فناوری‌های دیجیتال از رقبایی چون اپل، گوگل، فیس بوک و توییتر عقب افتاد. یاهو علاوه بر سرویس ایمیل و مسنجر، سرویس‌های اینترنتی گوناگونی مثل جست‌وجو و اخبار ارایه می‌کند، اما هیچ یک با استقبال قابل توجهی روبه رو نشده است.
دردسرهای یاهو زمانی شدت گرفت که این شرکت پیشنهاد خرید هنگفت ۴۴ میلیارد دلاری مایکروسافت را در سال ۲۰۰۸ رد کرد. در آن زمان جری یانگ، بنیانگذار یاهو سکان هدایت این شرکت را در دست داشت. مشکلات یاهو با آمدن مدیران نام آشنای دیگری چون کارول بارتز و اسکات تامپسون هم حل نشد.
جاناتان میلر، مدیر اجرایی ارشد بخش دیجیتال غول رسانه ای نیوز کورپ یکی دیگر از گزینه‌های هیات مدیره یاهو برای رهبری این شرکت بود، اما به گفته منابع آگاه، میلر به مذاکره با مدیران یاهو تمایلی نشان نداد. جاناتان میلر پیش از این رهبری شرکت اینترنتی AOL را برعهده داشت.
اسپنسر استوارت، یکی از اعضای هیات مدیره یاهو مسوولیت جست و جو برای گزینه‌های گوناگون هدایت یاهو را برعهده داشته است. با این حال ظاهرا لوینسون از همان ابتدا از شانس بیشتری نسبت به سایر گزینه‌ها برای هدایت یاهو برخوردار بوده است.
yahoo/نسترن صائبی

۲۱۲۱

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.