”شانه‌های خسته” به تالار وحدت می‌رسد

فروردین ۱۴۰۳

نمایش ˝شانه‌های خسته˝، به نویسندگی و کارگردانی سید جواد هاشمی، از نیمه دوم رمضان در تالار وحدت اجرا می‌شود.

به گزارش هنرآنلاین، سید جواد هاشمی، نویسنده و کارگردان نمایش “شانه های خسته” با اشاره به ۲۰ سال فعالیت گروه نمایشی “یتیمان کوفه”، اظهار کرد: این گروه هر سال یک کار برای امیرالمومنین(ع) به صورت نذری اجرا می کند و امسال نیز از نیمه دوم ماه رمضان در تالار وحدت به اجرای نمایش “شانه های خسته” می پردازد.

وی در تشریح نذری بودن نمایش بیان کرد: از آنجا که نمایش، فعالیتی فرهنگی و اثرگذار است، گروه “یتیمان کوفه” نمایشی نذر می کند که تاثیرگذارتر باشد و برای این منظور بلیتی برای نمایش فروخته نمی شود و بیشتر ۷۵ هنرمند این گروه نمایشی دستمزدی دریافت نمی کنند.

هاشمی درخصوص انتخاب تالار وحدت برای اجرای نمایش های مناسبتی اذعان کرد: در درجه اول امکانات مناسب تالار وحدت مدنظر قرار گرفت. هرچند این تالار، مکان ۱۰۰ درصد مناسبی برای اجرای نمایش نیست، اما امکانات مناسبی دارد که می توان نمایش را با ابهت بیشتری اجرا کرد. علاوه بر آن، تماشاگرانی که به این تالار می آیند نیز از دلایل انتخاب ماست.

ما به دنبال تماشاگرانی هستیم که چندان به سراغ نمایش های مذهبی نمی روند.

نویسنده و کارگردان نمایش “شانه های خسته” با اشاره به تفاوت چشمگیر اجرای این نمایش با اجرای قبلی آن تصریح کرد: این نمایش یکبار در سال ۸۴ در حوزه هنری اجرا شد، ولی نمایشی که در تالار وحدت به صحنه می رود، هم به طور کامل بازنویسی شده و هم بازیگرانش تغییر کرده اند.

نمایش “شانه های خسته” در مورد نوجوانی است که عاشق امیرالمومنین(ع) و اسیر جهل کوفی ها و شامی ها در هنگامه حکومت ایشان است. زمانی که امیرالمومنین علی (ع) به شهادت می رسند، این نوجوان متوجه می گردد که فرق ایشان با شمشیر شکافته نشده، بلکه با جهل مردم شکافته شده است.

گفتنی است، این نمایش با بازی سید جواد هاشمی، علی سلیمانی، ایرج طایفه غلامی، سعید بحرالعلومی، عارف برهمن، علی راسخ و … از ۲ مردادماه ساعت ۱۸ در تالار وحدت به صحنه می رود.


آخرین خبرها
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.