شاهراه “طرح هادی” از دهیاری ها می گذرد

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

بازه انجام طرح هادی تا ۵ سال تعریف می شود اما انجام بازبینی ها توسط نیروهای محلی به ویژه دهیاران می تواند روند انجام این طرح ها را تسریع بخشد.

الیاس ظهوری، کارشناس اقتصاد روستایی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، گفت: طرح های جهادی بهترین نقشه کاربری برای توسعه روستاهای کشور است.
وی گفت: به همین منظور این طرح ها باید با بازه زمانی مشخص کوتاه مدت مورد ارزیابی و بررسی قرار گیرد.
این کارشناس با بیان اینکه یکی از اهداف مهم اجرای طرح هادی توجه به بافت کالبدی روستاست ادامه داد: نظارت دقیق بر ساخت و سازها و جلوگیری از تغییرات غیر قانونی بافت روستایی از اهداف مهم طرح هادی است که باید با توجه به نیاز جمعیتی ساکنین باشد و به همین منظور بازبینی طرح هادی می تواند راه را برای توسعه هر چه بیشتر روستایی هموار کند.
ظهوری اضافه کرد: استفاده از نظر دهیاران به عنوان مدیران محلی توجه به مشارکت مردمی، توجه به شرایط اقتصادی روستا به ویژه بیان کشاورزی از جمله اقداماتی که توجه به آن در شرایط تدوین طرح هادی سبب توسعه روستاها علاوه بر توسعه کالبدی می شود.
وی در پایان گفت: بازه انجام طرح هادی تا ۵ سال تعریف می شود اما انجام بازبینی ها توسط نیروهای محلی به ویژه دهیاران می تواند روند انجام طرح هادی را تسریع کند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.