شباهت لباس های محلی افغانی با ایرانی/حجاب در طراحی حرف اول را میزند

۸فروردین ۱۳،

طراح لباس در گفت و گو با هنر آنلاین:

فاطمه خاوری طراح لباس و دوخت گفت:حجاب ،زیبایی و البته رنگ آثار طراحی شده حرف اول را میزند و در طراحی اهمیت بسیاری برای من دارد.

 فاطمه خاوری که در جشنواره زنان سرزمین من مقام سوم بین الملل را کسب کرده بود ،در گفت و گو با خبرنگار مدولباس با خبرگزاری هنر گفت:با توجه به اینکه من بیشترین طراحی آثارهایم را بر روی لباس های افغانی انجام داده ام گفتنی است که مردم کشور افغانستان هم مثل ایرن از هنر پته دوزی بر روی طرح های لباس و همچنین صنایع دستی لذت میبرند.

وی ادامه داد:تلفیقی در کارهای پشتونشین به چشم می آید ،از جمله پته دوزی و سوزن زنی بر روی رنگ های مختلف ،که امروز موفق شده ایم کارهای پشتونشین را بیشتر در قالب لباس های مجلسی قرار بدهیم .

خاوری همچنین مطرح کرد:حجاب ،زیبایی طرح ها و البته رنگ آثارها در کار ما حرف اول را میزند و همین امر سبب جلب رضایت مراجعه کنند گان تا کنون شده است.

وی در آخر خاطر نشان کرد:خوشحال هستم که امروز جامعه ما فرق بین خیاط و طراح را به خوبی درک می کنند و به هر دو حرفه احترام می گذارند و برای من که طراح لباس های محلی افغانستان هستم این موضوع جالب است که مردم ایران لباس های افغانی را با لباس های سیستان و بلوچستان و سایر استانها اشتباه می گیرند.

انتهای پیام/


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

تا این لحظه ۲نظر ثبت شده
  1. الیاس:

    پدر لعنت حرف راست که گفتیم تکراری شد

  2. الیاس:

    دزدان شما از خود فرهنگ ولباس ندارید که از ما دزدی میکنید بعد با تمام بیشوری میگید که لباس ما یکی است اگر لباس ما یکی است پس چرا با افغان ها در ایران بی احترامی میکنید شرمنده اخلاق ورزشی شما ایرانیان بیشورترین مردم رویزمین هستید

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.