شبکه آموزش تابستان را دیدنی کرد

جام جم آنلاین: در فهرست برنامه‌های تابستانی شبکه آموزش طیف وسیعی از موضوعات از هنرهای تجسمی و معماری گرفته تا مشاعره و ورزش باستانی دیده می‌شود. این شبکه قصد دارد ایام تابستان با پخش برنامه‌های سرگرم‌کننده اوقات فراغت مخاطبان خود را پر کند و در عین حال رویکردی آموزشی هم داشته باشد.

چشماتو نبند، خلاقیت و معماری، تجربه‌های آقای خوشبخت، مشاعره، پرده خیال و مدرسه پهلوانی از جمله برنامه‌های شبکه آموزش است که یا پخششان بتازگی آغاز شده یا در ایام تابستان حال و هوایی متناسب با این ماه پیدا کرده است.

حضور بازیگران زیر ۹ سال در چشماتو نبند

مجموعه نمایشی و داستانی «چشماتو نبند» در یکصد قسمت برای گروه سنی کودک و نوجوان و به کارگردانی امیر مشهدی‌عباس تهیه و تولید شده است.

چشماتو نبند در قالب یک مجموعه عروسکی به دغدغه‌های واقعی و روزمره کودکان و خردسالان می‌پردازد. در این مجموعه بازیگران چهار تا ۹ سال ایفای نقش می‌کنند.

همچنین از شخصیت‌های عروسکی به نام «این رو» و «اون‌رو» نیز در فضایی شاد و موزیکال استفاده شده است.

این مجموعه نمایشی ایام تابستان هر روز به غیر از دوشنبه و جمعه ساعت ۱۶ از شبکه آموزش پخش می‌شود.

مستند «خلاقیت و معماری» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی حسنعلی اربابی نیز در حال ساخت است و برای اولین بار موضوع آموزش معماری را به شکلی نوین در صداوسیما و در شبکه ‌آموزش ارائه می‌دهد.

این برنامه آموزش‌های اسکیس را به همراه دارد. اسکیس شکل طراحی اولیه ساختمان‌ها و بناهای معماری است و چون خیلی از مشکلات دانشجویان معماری به دلیل آشنا نبودن و نداشتن مهارت‌های اسکیس برمی‌گردد، این برنامه در واقع به نوعی به خلاقیت ‌در معماری و اسکیس در کنار هم می‌پردازد.

همچنین پخش مجموعه «تجربه‌های آقای خوشبخت» به کارگردانی حامد عزیزی و تهیه‌کنندگی داریوش ربیعی بزودی از شبکه آموزش آغاز می‌شود.

تصویربرداری سری جدید «مشاعره» در بوستان‌ها برای پخش در روزهای آینده بتازگی آغاز شده است.

در سری جدید برنامه، شعرها تا اندازه زیادی با فصل بهار و تابستان مناسبت دارد و شرکت‌کنندگان که کودکان زیر ده سال و جوانان هستند، باید شعرهایی با این مضمون را بخوانند. برنامه «مشاعره» با اجرای دکتر اسماعیل آذر روانه آنتن می‌شود. شبکه آموزش در جدیدترین برنامه تولیدی خود با عنوان «پرده خیال»، وضعیت حاکم بر عرصه هنرهای تجسمی را بررسی می‌کند.

«پرده خیال» که دارای ساختار مستند گزارشی است ضمن پخش گزارش‌های تجسمی از فعالیت‌ها و نمایشگاه‌های برگزار شده مختلف در عرصه هنرهای تجسمی می‌کوشد در گفت‌وگو با هنرمندان مشهور و کارشناسان برجسته این حوزه، تحلیل جامعی از هنرهای تجسمی ارائه دهد.

در «پرده خیال» هنرهای تجسمی شامل نگارگری، خوشنویسی، نقاشی، سفالگری و بخشی از هنرهای سنتی و دستی که مرتبط با این حوزه هستند، پوشش داده شده است.

جلیل جوکار به عنوان کارشناس ثابت در این برنامه یکصد قسمتی حضور دارد. مرحله اول این برنامه در ۵۲ قسمت ۲۵ دقیقه‌ای تولید شده است. پرده خیال با حمایت معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تهیه و تولید شده است.

معرفی آثار مناسب شنیداری در «دستان»‌

شبکه آموزش سیما در ادامه روند پرداختن به حوزه موسیقی از پنجشنبه هفته گذشته جدیدترین برنامه خود با نام دستان را در این حوزه به تهیه‌کنندگی سیدمحمد مناجاتی روی آنتن برد.

در برنامه دستان با حضور استادان برجسته موسیقی،کارشناسان و همچنین گروه‌های شاخص به بحث و بررسی جامع حوزه موسیقی پرداخته می‌شود.

هدف از ساخت و پخش این برنامه تامین آثار مناسب شنیداری در سبد خانواده‌های ایرانی، معرفی آثار درخور و شایسته به مخاطبان، آشنایی علمی مخاطبان با هنر و علم موسیقی و ترویج و تبلیغ آثار فاخر بر اساس اهداف شبکه آموزش سیما عنوان شده است.

برگزاری یادمان چهره‌های مطرح و تاثیرگذار موسیقی ایرانی، بررسی تاثیر موسیقی غرب بر موسیقی ایران، نقد و بررسی نقش موسیقی فیلم در تاریخ سینما و تلویزیون، پیوند شعر و موسیقی و اخبار جشنواره‌ها و نشست‌های تخصصی حوزه موسیقی از جمله بخش‌های مختلف این برنامه خواهد بود. همچنین مجموعه مستند «مدرسه پهلوانی»، جذابیت‌های ورزش باستانی در ایران و چند کشور خارجی را به تصویر می‌کشد.

این مجموعه مستند با موضوع ورزش و تفریحات سالم و ترویج ورزش‌های باستانی ایران در حال تولید است.

گروه تولیدکننده «مدرسه پهلوانی» به کشورهایی مانند نپال، هندوستان، تاجیکستان، بلاروس، ترکیه، اوگاندا و… رفته‌اند و ورزش‌های باستانی را در این مناطق بررسی کرده‌اند.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.