شبه جزیره دیلک کوش آداسی

نام Kuşadası از کلمات ترکی kuş (پرنده) و ada (جزیره) ، به عنوان جزیره پرنده یا جزیره کبوتر شناخته می شود زیرا این شبه جزیره زمانی که از دریا دیده می شود به شکل سر پرنده است .


در طول جنگ استقلال ترکیه ، Kuşadaslı از ۱۹۱۹-۱۹۲۲ ، توسط سربازان ایتالیایی بین ۱۴ مه ۱۹۱۹ و ۲۴ مه ۱۹۲۲ و سپس توسط نیروهای یونانی اشغال شد. در نهایت ، نیروهای ترکیه در ۷ سپتامبر ۱۹۲۲ در این شهر کنترل را به دست آوردند .کوش‌آداسی در ۷۱ کیلومتری شهرستان مرکزی استان آیدین و در نوار ساحلی منطقه اژه واقع شده‌ است ، کوش آداسی یا جزیره پرنده یکی از مناطق گردشگری ترکیه است که ایرانی های زیادی از رفتن به آنجا استقبال می کنند. برای رفتن به کوش آداسی باید ابتدا با هواپیما به شهر ازمیر و از آنجا با اتوبوس به کوش آداسی بروید . این شهر ساحلی که در خلیج زیبای در دریای اژه ترکیه قرار دارد ، از شمال با سلجوق و پاموجاک و از جنوب با شبه جزیره دیلک همسایه‌ است. کوش آداسی توسط مردمانی که در ۳۰۰۰ سال قبل از میلاد مسیح از فلات مرکزی آناتولی به این مکان مهاجرت کرده‌اند پایه ریزی شده ‌است و باقی مانده خانه های قدیمی در نزدیکی ساحل به رستوران ها و کافه هایی تبدیل شده اند که بیانگر ساختار قدیمی شهر هستند و تپه پشت سر آنها با هتل های بزرگ و بلوک های آپارتمان نماینگر ساخت وساز دهه ۸۰ میلادی تا کنون است . درباره کوش آداسی و اقتصاد این شهر میشه گفت که کوش آداسی یکی از شهرهای توریستی کشور ترکیه محسوب می شود .


شبه جزیره دیلک در تور لحظه آخری که در فاصله ۲۶ کیلومتری جنوب این شهر واقع شده است یک مقصد عالی و جذاب برای سفر یک روزه از کوش آداسی به شمار می رود این جزیره دارای منظره های کوهستانی دیدنی و چشم انداز ساحلی فوق العاده ای می باشد همچنین این شبه جزیره که در واقع یک پارک ملی است (در بین اهالی کوش آداسی به پارک میلی معروف است ) در ۳۲ کیلومتری جنوب کوش آداسی و در شهر کوچکی به نام گوزلکاملی قرار دارد. این پارک با مساحت ۲۸ هزار هکتار، ۶ کیلومترعرض و ۲۰ کیلومتر طول دارد و خیلی ها آن را زیباترین و جذاب ترین ساحل این منطقه می دانند . این پارک ملی در تاریخ ۹ ماه می سال ۱۹۶۶ میلادی تاسیس گردیده است .


پارک ملی شبه جزیره دیلک در داخل جنگل ها، مسیرهای کوهنوردی و پیاده روی زیادی دارد، البته برای حفاظت از محیط طبیعی هیچ امکانات شبانه ای در داخل پارک وجود ندارد.سواحل متعددی برای شنا و حمام آفتاب و بازی های آبی دارد . از جاذبه های گردشگری در این منطقه غار زئوس را می توان نام برد که جاذبه ای طبیعی و بسیار زیبا می باشد . ورودی غاز زئوس (The Cave of Zeus) در پارک ملی شبه جزیره دیلک با آبی خنک و زلال مواجه خواهید شد. غار زئوس دارای استخر آب شیرین است. معمولا گردشگرانی که با این پارک ملی برای گشت می ‌آیند، هنگام بازگشت در ورودی غار زئوس کمی آب تنی می‌ کنند.


برای علاقمندان به پیاده روی مسیرهای این شبه جزیره بسیار عالی است چرا که از میان جنگل ها عبور کرده و پیاده روی خاطره انگیزی را برای آنان پدید می آورد . قدم زدن در سواحل زیبا و فوق العاده پارک ملی دیلک کوش آداسی می تواند از آن فعالیت هایی باشد که با پس زمینه ای از طبیعت خوش نقش، در اذهان گردشگران ماندگار شود. پارک ملی دیلک کوش آداسی یک انتخاب عالی برای زوج های جوان با مناظر زیبا است.همچنین این شهر یک پورت برای کشتی های کروز بوده و بنادر آن جایگاهی برای قایقها و کشتی های خصوصی کوچک استدیدنی ها و نقاط قوت اکوتوریسم در پارک ملی دیلک کوش آداسی بسیار برجسته و توانمد هستند. پارک ملی شبه جزیره دیلک به خاطر محیط زیست بسیار تمیز و پاکیزه، چشم اندازهای خارق العاده و سواحل کریستالی و نیلگون خود مکان فوق العاده‌ای برای گذراندن وقت با خانواده و پیکنیک است.


سواحل جنوبی شبه جزیره دیلک دنیایی متفاوت است ؛ دلتایی که زیستگاه فلامینگوها و ۲۰۸ نوع از پرندگان دیگر است که در زمان های مختلف سال در این محل دیده می شوند. از بین این پرندگان ۷۶ نوع آن ها در همین دلتاها تخم گذاری می کنند و منتظر می مانند تا جوجه هایشان به دنیا بیایند. خرس وحشی یکی دیگر از گونه های حیات وحش این منطقه است که آنقدر به آدم ها عادت کرده اند که حتی تا نزدیکی ساحل هم می روند. اگر به اندازه ی کافی خوش شانس باشید حتی می توانید بر روی تپه های روبروی ساحل اسب های وحشی هم ببینید اکنون دیگر از طبیعت بکر این جزیره استفاده کامل را برده اید. اگر به ترکیه سفر کردید حتما از این جزیره بی نظیر و دیدنی دیدن کنید .

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.