شبکه اجتماعی تردز ۱۰۰ میلیونی شد

اپلیکیشن “تردز” اینستاگرام که مبتنی بر متن است، ظرف مدت پنج روز از زمان عرضه، موفق شد ۱۰۰ میلیون کاربر را جذب کند.

شبکه اجتماعی تردز ۱۰۰ میلیونی شد

به گزارش ممتاز نیوز، این اپلیکیشن که به عنوان رقیب توییتر شناخته می‌شود، چهارشنبه گذشته عرضه شد. مارک زاکربرگ، مدیرعامل شرکت متا پلتفرم (شرکت مادر اینستاگرام) در نخستین روز عرضه این اپلیکیشن گفت: در دو ساعت اول، دو میلیون نفر و در مدت چهار ساعت، پنج میلیون نفر و در مدت هفت ساعت، ۱۰ میلیون نفر به “تردز” پیوستند. صبح روز بعد، مدیرعامل متا اعلام کرد بیش از ۳۰ میلیون نفر عضو اپلیکیشن جدید شده‌اند.

تاکنون، چت ربات چت‌جی‌پی‌تی شرکت OpenAI رکورددار جذب کاربر بود و در ۴۰ روز نخست عرضه، به ۱۰ میلیون کاربر روزانه و در حدود دو ماه پس از آغاز عرضه، به نقطه عطف ۱۰۰ میلیون کاربر ماهانه رسیده است. با توجه به این که “تردز” در ماه نخست عرضه است، این اپلیکیشن به رکورد ۱۰۰ میلیون کاربر فعال ماهانه رسیده است و اکنون، حفظ کاربران در این پلتفرم، چالش اصلی خواهد بود.

در حالی که بسیاری از افراد تلاش می‌کنند پلتفرم شبکه اجتماعی متنی متا را امتحان کنند، این اپلیکیشن بعضی از ویژگی‌ها را ندارد. به خصوص از پروتکل “اکتیویتی پاب” که در شبکه‌های اجتماعی غیرمتمرکز استفاده می‌شود، پشتیبانی نمی‌کند. متا اعلام کرده است سرگرم کار روی این مسئله است اما تا زمان افزوده شدن این پشتیبانی، این اپلیکیشن بخشی از اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز نخواهد بود.

بر اساس گزارش وب سایت تِک کرانچ، بعلاوه، این اپلیکیشن رابط کاربری وب فقط خواندنی دارد و از جستجوی پست، پیام مستقیم، هشتگ پشتیبانی نکرده و فید دنبال کننده، ندارد.

انتهای پیام/


پلاس
فضای مجازی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.