شبکه اول هم ˝حجر بن عدی˝پخش می‌کند

تله‌فیلم «حجر ابن عدی» که برگرفته از مجموعه تلویزیونی آن است، از شبکه اول سیما پخش می گردد.

به گزارش خبرگزاری هنر ایران، به دنبال هتک حرمت مزار این صحابی بزرگ امیرالمومنین (ع) مرکز سیمافیلم بر آن شد تا تله‌فیلمی را از سریال تلویزیونی “حجرابن عدی” استخراج و پخش کند.

این فیلم تلویزیونی که در ۹۰ دقیقه ارائه می‌شود هم اکنون مراحل نهایی تدوین را سپری می‌کند و در صورت آماده‌سازی نهایی جمعه، بیستم اردیبهشت ساعت ۱۶ به روی آنتن شبکه اول سیما می رود.

حجر ابن عدی، از اشخاص سرشناس صدراسلام بود. وی در جنگ صفین توسط حضرت علی ( ع) به فرماندهی قبیله کنده منصوب شد و در جنگ نهروان فرماندهی پهلوی چپ لشکر ایشان را بر عهده داشت. وی هم‌چنین از یاران حسن بن علی( ع) دومین امام شیعیان نیز بود.

سریال «حجربن عدی» که در ۱۲ قسمت ۴۰ دقیقه‌ای در مرکز سیمافیلم تولید شده داستان زندگی حجر را روایت می‌کند که از سال پنجم هجری آغاز می‌شود و با بررسی مراحل مختلف زندگی حجر همچون مسلمان شدن او، حضور در جنگ‌های نهروان، صفین، جمل، مخالفت او با تبلیغات مسموم معاویه علیه خاندان پیامبر(ص) و در نهایت شهادت او و جمعی از یارانش در سال ۵۱ هجری خاتمه پیدا می کند.

محمد علی کشاورز، حبیب دهقان نسب، سیاوش طهمورث، جمشید جهانزاده، امیرحسین شریفی، انوشیروان ارجمند، مهدی میامی، جلیل فرجاد و … بازیگران «حجربن عدی» می باشند.

این سریال تولید سال ۱۳۸۱ است و به تهیه کنندگی امیرحسین شریفی و کارگردانی تاجبخش فنائیان ساخته شده است.

 پیش از این شبکه آی‌فیلم هم با قطع سریال تفنگ سرپر و پخش سریال حجر بن عدی، به این اهانت واکنش نشان داد.

انتهای پیام/


آخرین خبرها
منبع: هنر آنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.