شبکه های ماهواره ای تهیه کنندگان را نابود می کنند

۲۱خردادماه،

شبکه های ماهواره ای با پخش بدون اجازه فیلم های سینمایی از صاحبان آثار، سبب نابودی تهیه کنندگان می شوند.

حبیب الهیاری تهیه کننده سینما در خصوص پخش آثار سینمایی در شبکه های فارسی زبان به خبرنگار حوزه  سینما باشگاه خبرنگاران گفت: تهیه کنندگان و صاحبان و سرمایه گذاران آثار سینمایی با حداقل ۷۰۰ میلیون تومان هزینه فیلمی را تولید می کنند و بلافاصله یا در زمان اکران و یا پس از آن سی دی های فیلم ها به بازار آمده و در کمتر زمانی از شبکه های ماهواره ای پخش می گردد و تنها ضرر ایجاد شده نصیب سرمایه گذاران و تهیه کنندگان خواهد شد. 

وی افزود: آثاری چون “فوتبالیست ها” و “فاصله ها” از جمله فیلمهایی بوده که تهیه کنندگی آن را بر عهده داشتم و بدون اجازه من از شبکه های ماهواره ای پخش شد و تا به امروز هیچ مسئولی در جهت دفع این مشکل اقدامی نکرده است.

وی اظهار داشت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید این مشکلات را پیگیری کند و از آثار تهیه کنندگان حمایت کند و نگذارد این گونه سرمایه گذاران با ضرر و زیانهای هنگفتی روبرو شوند. 

وی خاطرنشان کرد: شرکتهای اتوبوس رانی ، هواپیمایی و قطارهای کشور خودمان هم باید در جهت پخش آثار سینمایی باید بر اساس قوانین های موجود سی دی ها را تهیه کنند تا درصدی به سرمایه گذاران آثار تعلق گیرد./ی۲


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.