شب سرنوشت‌ساز پرسپولیس

جام جم آنلاین: ورزشگاه ملک عبدالله‌الفیصل شهر جده، از ساعت ۲۲:۴۰ امشب میزبان یکی از حساس‌ترین بازی‌های مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا است؛ جدال الاتحاد عربستان و پرسپولیس ایران.

نماینده کشورمان امشب می‌توانست در حضور یکصدهزار تماشاگر سرخپوش میزبان بن یاس امارات باشد، اما همان گلی که آنها در بازی خانگی شان مقابل الهلال عربستان دریافت کردند، سرنوشت را به‌گونه‌ای تغییر داد که حالا مجبورند برای صعود به جمع هشت تیم برتر آسیا الاتحاد را در عربستان شکست دهند.

البته اکنون وقت افسوس خوردن برای امتیازات از دست رفته نیست. ماموریت دشوار قرمزها از سه‌شنبه شب گذشته که مسجل شد برای بقا در لیگ قهرمانان باید الاتحاد را در جده شکست بدهند، شروع شد و آنها با ماندن در امارات تمرینات خود را در هوای گرم حاشیه خلیج فارس ادامه دادند.

در این میان همه چیز برای دنیزلی و تیمش خوب پیش رفت، جز بحث ورود به عربستان و اسکان. همین موضوع هم باعث شد سرمربی ترک تبار پرسپولیسی‌ها بخش زیادی از زمان خود در نشست خبری بازی امشب را به انتقاد از عرب‌ها بپردازد: طبق استانداردهای AFC مکانی که برای اقامت تیم مهمان در نظر گرفته می‌شود باید در شان آن تیم باشد اما نه هتلی که در آن اقامت داریم و نه همکاری مسوولان در فرودگاه و جاهای دیگر به هیچ وجه در شأن پرسپولیس نبود و مسائلی که باید در این خصوص رعایت می‌شد برای استقبال انجام نگرفت.

دنیزلی که به هیچ‌وجه دنبال بهانه آوردن نبود، این را هم اضافه کرد: ما بلدیم در این شرایط چگونه تیم را از بحران خارج کنیم و سختی‌ها را برای رسیدن به موفقیت پشت سر بگذاریم.

او با بیان این‌که هم پرسپولیس و هم الاتحاد تیم‌های بزرگی هستند افزود: بازیکنانم می‌دانند دیدار مقابل الاتحاد چقدر برایمان حیاتی است و بدون توجه به مشکلات با تمام توان در این بازی به میدان خواهند رفت. در ایران طرفداران بسیاری داریم که منتظر خبرهای خوب‌مان هستند، به همین خاطر تمام توان‌مان را برای موفقیت در این بازی به کار خواهیم بست.

سرمربی اسپانیایی تیم الاتحاد هم پرسپولیس را تیمی بزرگ خواند و گفت: تمام تلاش‌مان را به کار می‌گیریم که برابر این تیم به موفقیت دست یابیم.

رائول کاندا تاکید کرد: همه می‌دانند در تیم الاتحاد بازیکنانی حضور دارند که در تاریخ فوتبال عربستان تاثیرگذار بوده‌اند مانند محمد نور و دیگرانی که نام‌شان را نمی‌خواهم ببرم. قطعا ما هم مانند پرسپولیس بازیکنان بزرگی داریم که برای رسیدن به موفقیت به آنها تکیه می‌کنیم.

وجه اشتراک پرسپولیس و الاتحاد نتایج دوگانه آنها در لیگ‌های داخلی کشورهایشان و لیگ قهرمانان آسیاست. الاتحاد هم مثل پرسپولیس در مسابقات باشگاهی عربستان، ضعیف‌تر از همیشه ظاهر شد تا در پایان فصل جایی در میان چهار تیم برتر نداشته باشد، درست مانند پرسپولیس که دوازدهم شد. اما هر دوی آنها در آسیا نتایج خوبی گرفتند و با شایستگی به مرحله حذفی صعود کردند.

الاتحادی‌ها که در فوتبال عربستان به ببرها معروف شده‌اند، از ۲۶ بازی خود در ۹ بازی شکست خورده‌اند که پنج شکست آن، در ورزشگاه خانگی شان رقم خورده است.

به عبارتی الاتحاد از ۱۳ بازی خانگی خود در این فصل فقط در پنج بازی پیروز شده که این آمار می‌تواند پرسپولیسی‌ها را به پیروزی در جده و صعود به مرحله بعد امیدوار کند.

توافق اولیه با کریمی

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس با علی کریمی برای تمدید قرارداد وارد مذاکره شد. محمد رویانیان در سفر به امارات، برنامه‌ریزی برای فصل آینده را نیز مدنظر قرار داد. از همین‌رو با علی کریمی برای تمدید قرارداد وارد مذاکره شد که گفته می‌شود توافقات اولیه نیز انجام شده است. کریمی چند روز پیش در مصاحبه‌ای گفته بود مسوولان پرسپولیس برای تمدید قرارداد با او صحبت نکرده‌اند.

رضا پورعالی – گروه ورزش


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.