شترمرغ این پرنده سحرآمیز

اردیبهشت ۱۴۰۳

گوشت و روغن شترمرغ مانند یک اکسیر برای درمان بیشتر بیماری ها عمل می‌کند.

اکبر کتابی دکترای طب سنتی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران اظهار کرد: روغن شترمرغ از جمله روغن هایی داخلی است که در جهان شناخته شده و به دلیل اینکه مولکول های چربی آن شباهتی زیاد با مولکلوهای چربی پوست بدن انسان دارد سازگاری خوبی با هم دارند.

وی با اشاره به اینکه روغن شترمرغ سرشار از امگا ۳، ۶ و ۹ است خاطرنشان کرد: این روغن از جنبه‌های بهداشتی، دارویی و زیبایی مورد استفاده قرار می گیرد خاصیت‌های بهداشتی این روغن در درمان سریع خارش ، ‌آفتاب سوختگی، رفع خستگی و افزایش جریان خون در ماساژ، حالت دهنده، تقویت کننده موی سر، مژه و ابرو و بازیابی سلول‌های پوست طبق آداب غذا و خشکی پوست نتایج خوبی در استفاده از روغن شترمرغ دیده شده است.

وی با اشاره به اینکه روغن شترمرغ خاصیت آنتی هموروئید دارد، تصریح کرد: در سیستم دارویی جهت رفع زخم‌ها ، کبودی‌ها، خراشیدگی‌ها، سوختگی های خفیف زخم بستر، نیش حشرات، تبخال، زانو درد، کشیدگی های عضلانی و رفع دردهای مزمن موثر است.

کتابی بیان داشت: روغن شترمرغ اصل به عنوان لایه بردار، جوان کننده، روشن کننده، ضد لک و به دلیل وجود اسید چرب غیر اشباح سبب بهبود شبکه فیبری پوست شده و در صاف کردن خطوط چروک صورت و گردن و برطرف کننده خشکی لب بسیار موثر است.

وی در پایان افزود: گوشت شترمرغ گرم مزاج است در جهت درمان کم خونی، بیماریهای قلبی و عروقی، ورزشکاران، کودکان و به دلیل وجود ‌آهن بالا به زنان باردار توصیه می شود.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.