شجریان در ایران

موسیقی > نهادها– ممتازنیوز:
مدیرعامل خانه موسیقی از آمدن شجریان به ایران خبر داد و گفت: به زودی نشست شورای عالی خانه موسیقی با حضور این چهره‌ نامدار عرصه آواز برگراز خواهد شد.

ایسنا نوشت:  حمیدرضا نوربخش ،مدیرعامل خانه موسیقی ضمن اعلام این خبر در نشست خبری صبح دوشنبه گفت: شجریان رئیس شورای عالی خانه موسیقی است و هم اکنون او به ایران بازگشته است و به زودی جلسه‌ای را با حضورش برگزار خواهیم کرد. 

تقدیر از چهره‌های پیشکسوت موسیقی، اجرای گروه‌های مختلف موسیقی و معرفی کتاب برتر سال از دیگر محورهای سخنان نوربخش بود.

نوربخش گفت: جشن سیزدهمین سالگرد تاسیس خانه موسیقی  هفدهم مهرماه در سالن همایش‌های برج میلاد تهران برگزار می‌شود که بنا بر روال سال‌های گذشته تعدادی از گروه‌های موسیقی ایرانی، کلاسیک و محلی به اجرای برنامه خواهند پرداخت.

نوربخش درباره دیگر اجراهای جشن خانه موسیقی نیز گفت: با توجه به اینکه روز جهانی کودک هم با جشن خانه مصادف شده دو نوجوان هنرمند هم اجرای موسیقی خواهند داشت و برای نخستین بار هم در جشن خانه موسیقی یک گروه به اجرای موسیقی پاپ خواهد پرداخت.

دبیر سیزدهمین جشن خانه موسیقی درباره دیگر برنامه‌های جشن نیز گفت: در شب جشن از چند پیشکسوت در رشته‌های صدابرداری، سازسازی، آهنگسازی و خوانندگی و همچنین مانند سال گذشته از چند بانوی پیشکسوت موسیقی تقدیر می‌شود.

 نوربخش در ادامه نشست درخصوص کم و کیف بخش رقابتی جشن خانه موسیقی نیز گفت: به دلیل اینکه تعداد آلبوم‌ها و کتاب‌ها در یک سال به حد نصاب لازم نمی‌رسد تصمیم گرفتیم یکسال آلبوم برگزیده و سال دیگر کتاب برگزیده را انتخاب کنیم که امسال نوبت به کتاب برگزیده موسیقی رسید و کتاب‌های رسیده در سه شاخه آموزشی، علمی – پژوهشی و ترجمه مورد داوری قرار می‌گیرند.

دبیر جشن درباره دلیل برگزاری جشن خانه در یک شب گفت: ما تلاش کردیم مانند سال گذشته جشن خانه موسیقی در چند شب برگزار شود ولی برنامه سالن همایش‌های برج میلاد و سالن‌های مشابه در روزهای قبل و بعد جشن پر بود به همین دلیل جشن امسال در یک شب برگزار می‌شود.

در ادامه نشست حمیدرضا عاطفی، قائم مقام دبیر جشن خانه موسیقی نیز به برگزاری نمایشگاه آثار شنیداری در حاشیه جشن خانه موسیقی اشاره کرد و گفت: دومین نمایشگاه ساز و آثار شنیداری از ۱۵ تا ۲۲ مهرماه در محوطه باز خانه هنرمندان برگزار می‌گردد که در آن ناشران موسیقی اعم از کتاب و آلبوم، آثار منتشر شده خود را به نمایش می‌گذارند.

عاطفی درباره آثار رسیده به دبیرخانه جشن نیز گفت: مجموعا در سه بخش پژوهشی، آموزشی و ترجمه ۱۱۵ جلد کتاب به دبیرخانه سیزدهمین جشن خانه موسیقی رسیده است که داوران در حال بررسی این کتاب‌ها هستند.

دکتر مصطفی کمال پورتراب ، هومان اسعدی و محمدرضا فیاض داوران بخش رقابتی جشن خانه موسیقی هستند که سال قبل هم این بخش را مورد داوری قرار می‌دادند.

 سیزدهمین جشن خانه موسیقی ایران، دوشنبه ۱۷ مهر ماه، ساعت ۱۹ در سالن همایش‌های برج میلاد تهران برگزار می‌شود.


RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.