شخصیت فلسطینی:امام خمینی (ره) ابعاد حقیقی اسلام را زنده کرد

‘ماهر الطاهر’ روز شنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا در دمشق تصریح کرد: انقلاب اسلامی امام خمینی (ره) و پیروزی آن به شکلی واضح و روشن نشان داد که اسلام در برابر استکبار و هیمنه آمریکایی – صهیونیستی قرار گرفته است.

وی خاطر نشان کرد که پیروزی انقلاب اسلامی در ایران این کشور را از جایگاه همپیمان ایالات متحده آمریکا ، غرب استعمارگر و رژیم صهیونیستی به جایگاه مدافع آزادی ، عدالت و مردم مستضعف همچنین مدافع جنبش های مردمی در جهان تبدیل کرد.

مسئول جبهه خلق برای آزادی فلسطین پیروزی انقلاب اسلامی در ایران را همچنین نقطه عطف و تحولی به نفع مساله فلسطین دانست و افزود : امام خمینی (ره) بسرعت و پس از پیروزی انقلاب اسلامی سفارت رژیم صهیونیستی را در تهران بست و به جای آن سفارت فلسطین را گشود و روز جهانی قدس را اعلام کرد و بر اصلی بودن مساله فلسطین تاکید داشت.

وی با اشاره به این مطلب که از زمان پیروزی انقلاب اسلامی در ایران مردم این کشور از مساله فلسطین حمایت و از مبارزه فلسطینی ها برای آزادسازی فلسطین پشتیبانی کرده اند، گفت : مردم فلسطین به مقاومت خود تا آزادسازی فلسطین از دست رژیم اشغالگر قدس همچنان ادامه خواهند داد.

الطاهر موضعگیری های اصولی و ثابت امام خمینی (ره) را یکی از بارزترین ویژگی های بنیانگذار جمهوری اسلامی دانست و افزود: ایشان همواره بر مساله وحدت اسلامی و تقریب مذاهب اسلامی تاکید داشت و این امر مساله ای اساسی در دیدگاه و آرای امام خمینی (ره) برای ایستادگی در برابر طرح ها و دسیسه های خصمانه علیه امت اسلامی بود.

بیست و سومین سالروز ارتحال ملکوتی امام خمینی (ره) فردا با حضور میلیونی مشتاقان آن سفر کرده در جوار مطهر ایشان در نزدیک بهشت زهرای تهران برگزار می شود.

علاوه بر حضور میلیونی مردم ایران این روزها هزاران نفر از کشورهای مختلف جهان نیز خود را به تهران رسانده تا در این مراسم حضور یابند.

از سوریه نیز ۲۳ شخصیت سوری و فلسطینی به همین منظور به ایران سفر کرده اند.

خاورم**ا.ا**۱۴۳۶**۱۴۳۱

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۶۵۲۳۱


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.