شدت گرفتن تنش بین دو کره / کره شمالی توافقنامه‌ها را لغو کرد

مجلس عالی خلق کره‌شمالی امروز (پنج‌شنبه) به لغو تمامی توافق‌ها با کره‌جنوبی در زمینه ارتقای همکاری‌های اقتصادی رأی مثبت داد.

شدت گرفتن تنش بین دو کره / کره شمالی توافقنامه‌ها را لغو کرد

به گزارش ممتاز نیوز، در حالی‌ که روابط میان پیونگ‌یانگ و سئول همچنان رو به وخامت قرار دارد، مجلس عالی خلق کره‌شمالی امروز (پنج‌شنبه) با لغو تمامی توافق‌ها با کره‌جنوبی در زمینه گسترش و ارتقای همکاری‌های اقتصادی موافقت کرد.

بنا بر اعلام خبرگزاری رسمی کره‌شمالی موسوم به کی‌سی‌ان‌ای، این مجلس که گام‌های رسمی برای اتخاذ تصمیمات سیاسی حزب حاکم کارگر را برمی‌دارد، به‌علاوه به لغو قوانین حاکم بر روابط اقتصادی با سئول، از جمله قانون ویژه درخصوص بهره‌برداری از پروژه گردشگری کوه کومگانگ رأی داد.

سفر به این کوه دیدنی، درست در شمال مرز شرقی، نمادی از همکاری اقتصادی میان پیونگ‌یانگ و سئول بود که در دوره تعامل بین دو کره در اوایل دهه ۲۰۰۰ آغاز شد و نزدیک به ۲ میلیون بازدیدکننده از کره‌جنوبی را به خود جلب کرد. این پروژه در سال ۲۰۰۸ پس از آن که یک گردشگر کره‌جنوبی که در یک منطقه ممنوعه سرگردان شده بود و توسط گارد کره‌شمالی مورد اصابت گلوله قرار گرفت و کشته شد، پایان یافت.

وزارت اتحاد کره‌جنوبی که روابط با پیونگ‌یانگ را مدیریت می‌کند، گفت که اقدام کره‌شمالی تعجب‌آور نیست و تنها انزوای آن را عمیق‌تر می‌کند. یک مقام خاطر نشان کرد: سئول این اقدام یک‌جانبه را به رسمیت نمی‌شناسد.

در گزارش کی‌سی‌ان‌ای، به قانون ویژه کره‌شمالی در مورد یک پروژه بزرگ اقتصادی مشترک دیگر، منطقه صنعتی کائوسونگ که در اوج فعالیت خود کارخانه‌های ۱۲۵ شرکت کره‌جنوبی با ۵۵ هزار کارگر کره‌شمالی را در خود جای داده بود، اشاره‌ای نشده است. زمانی که سئول این پروژه را پس از پنجمین آزمایش هسته‌ای و پرتاب موشک‌های بالستیک دوربرد کره‌شمالی در سال ۲۰۱۶ به حالت تعلیق درآورد، شرکت‌ها از این پروژه خارج شدند و منطقه کارخانه تعطیل شد.

انتهای پیام/


جهان

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.