شرایط تأسیس واحدهای تحقیقاتی غیردولتی تسهیل شد

اردیبهشت ۱۴۰۳

معاون تحقیقات و فناوری از تغییر شرایط پذیرش و برگزاری دوره‌های دکترای پژوهش محور و تسهیل شرایط تأسیس واحدهای تحقیقاتی غیردولتی خبر داد.

به گزارش گروه علمی باشگاه خبرنگاران به نقل از وب­دا؛دکتر مصطفی قانعی گفت: تاسیس واحدهای تحقیقاتی غیردولتی به تصویب رسید. براساس این آیین‌نامه شرایط راه‌اندازی مراکز تحقیقاتی خصوصی بسیار تسهیل شده است. از جمله تسهیلات در نظر گرفته شده، حذف بسیاری از شرایط دشوار، مانند داشتن مقاله و عضو هیئت علمی است.

وی افزود: براساس مفاد آیین‌نامه جدید، بخش‌های غیردانشگاهی و خصوصاً موسسات غیردولتی، می‌توانند با داشتن فضا و امکانات کافی و ۵ نفر عضو با مدرک کارشناسی ارشد به بالا، نسبت به راه‌اندازی اقدام کنند.

وی ادامه داد: این مصوبه می‌تواند نقش بسیار چشمگیری در افزایش مشارکت بخش خصوصی در توصعه پژوهش داشته باشد.

 تغییر شرایط پذیرش و برگزاری دوره‌های دکترای پژوهش محور

دکتر قانعی گفت: با توجه به آیین‌نامه جدید مصوب شده، مجریان دوره‌های دکترای پژوهش محور موظف شده‌اند، شرایط جدید را اعمال کنند. تغییرات ایجاد شده به گونه‌ای است که بسیاری از مشکلات برگزاری دوره را مرتفع کرده است و می‌تواند سبب ارتقاء دوره شود.

وی افزود: از جمله تغییرات مهم می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: ایجاد تسهیلات لازم برای شرکت استعدادهای درخشان، حذف دوره M.phil، ایجاد شرایط لازم برای جذب دانشجو به صورت بورس موسسات، رفع ابهامات آیین‌نامه قبلی، امکان اعمال نظر بیشتر استاد راهنما در تعیین دروس تخصصی، حذف هزینه دریافتی از دانشجویان در دوره M.phil .

گفتنی است علاقمندان می‌توانند جهت دستیابی به آیین‌نامه مذکور به سایت hbi.ir ‌ مراجعه کنند. 


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.