شرایط مسکن ویژه تهران اعلام شد

اقساط ماهیانه ای که باید متقاضیان پرداخت کنند بین یک میلیون تا یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است که طی ۱۰الی ۱۲ سال باید پرداخت شود.

بالاخره انتظارها به سر رسید و  بخشی از شرایط مسکن ویژه تهران اعلام شد.

وزیر راه و شهرسازی در خصوص شرایط مسکن ویژه گفته است: طرح مسکن ویژه را شخصا مدیریت خواهم کرد و در هفته جاری جزئیات آن‌ را به اطلاع عموم خواهم رساند.

در همین راستا مقداد همتی، مشاو وزیر راه و شهرسازی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه آورده متقاضیان مسکن ویژه  بین ۵۰ الی ۶۰ میلیون تومان است گفت: این آورده  با این میزان  در سه الی چهار قسط  پرداخت خواهد شد.

وی ادامه داد: اقساط ماهیانه ای که باید متقاضیان پرداخت کنند بین یک میلیون تا یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است که طی ۱۰الی ۱۲ سال باید پرداخت شود.

مشاو وزیر راه و شهرسازی در ادامه تصریح کرد: واحدهای مسکن ویژه در تهرانسر چهار هزار و ۵۰۰ واحد است که ثبت نام آن از اول شهریور ماه همزمان باعید سعید فطر به صورت غیرحضوری(اینترنتی) آغاز می شود.

همتی در خصوص سایر مناطق مسکن ویژه گفت: مناطقی همچون حکیمیه ، چیتگر و منطقه ۲۲ تهران پس از پی ریزی و آماده سازی، ثبت نام آنها نیز آغاز خواهد شد.

این در حالی است که  تقی رضایی مدیر کل مسکن استان تهران  با بیان اینکه شرایط ثبت‌نام مسکن ویژه تهرانسر طی دو هفته آینده اعلام می‌شود، گفت: واحدهای این منطقه طی خردادماه سال آینده به متقاضیان واگذار می‌شود.

*پیش پرداخت مسکن ویژه در ۳ الی ۴ قسط

وی یادآور شد: هزینه ساخت تا زمان اتمام این واحدها در سه الی چهار قسط از متقاضیان دریافت می‌شود.

رضایی همچنین تصریح کرد: هزینه زمین نیز بعد از قیمت‌گذاری توسط کار‌شناس رسمی دادگستری ماهانه حدود یک میلیون تومان و تا حداکثر ۱۳ سال از متقاضیان دریافت می‌شود.

وی با بیان این که ثبت‌نام بعد از عید سعید فطر آغاز می‌شود گفت: مسکن ویژه فقط برای متأهلین یا سرپرستان خانوار در نظر گرفته شده است.

بر اساس این گزارش علی نیکزاد، وزیر راه و شهرسازی با اشاره به برخی اخبار درخصوص مسکن ویژه که طی روزهای اخیر مطرح شده است، گفت: این اطلاعات نادرست است و من درخواست می‌کنم تا زمانی که جزئیات کار قطعی و نهایی نشده اظهارنظری صورت نگیرد.

نیکزاد در ادامه تصریح کرد: طرح مسکن ویژه را شخصا مدیریت خواهم کرد و در هفته جاری جزئیات آن‌را به اطلاع عموم خواهم رساند.

وی در ادامه با اشاره به شرایط کلی ثبت نام مسکن ویژه خاطرنشان کرد: افرادی می‌توانند برای مسکن ویژه ثبت نام کنند که تاکنون منزل مسکونی، زمین یا وام یارانه‌دار مسکن دریافت نکرده باشند.

وزیر راه و شهرسازی افزود: مسکن ویژه با مسکن مهر تفاوت هایی دارد و نحوه ثبت نام و واگذاری آن متفاوت خواهد بود و به احتمال قوی پیش‌بینی می‌شود تا واگذاری مسکن مهر بر اساس امتیاز بندی صورت پذیرد به عنوان مثال در طرح مسکن مهر از تمام متقاضیان ثبت نام به عمل می‌آمد و به تمام آنها پاسخ داده می‌شد اما در مسکن ویژه ثبت نام صورت می‌پذیرد اما پس از امتیاز بندی اسامی متقاضیان مشخص می‌شود./عب


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.