شرایط برای رکوردشکنی سقوط ۱۲۰,۰۰۰ پایی مساعد است ؟!

فلیکس باومگارتنر، قهرمان ۴۳ ساله اتریشی است که می‎خواهد سوار بر کپسول تحت فشار و به کمک بالن هلیومی به ارتفاع ۱۲۰هزار پایی / ۳۶٫۶ کیلومتری برود و از آنجا به سوی زمین بپرد. در طول این سقوط آزاد، او خیلی زود از سرعت صوت عبور خواهد کرد و اگر بتواند هوشیار بماند و با مشکل روبرو نشود، چتر نجات خود را باز می‎کند و به سلامت فرود می‎آید.

برای جلوگیری از بروز مشکلات متعدد، وی از فناوری‏های پیشرفته‏ای برای ارتباط، کنترل وضعی جسمانی و تنظیم شرایط درون لباس فضایی بهره می‏برد. این آزمایش هم‏چنین به آزمایش یکی از روش‎های پیشنهادی برای خروج اضطراری سرنشینان فضاپیماهای تجاری که قرار است گردشگران فضایی را به ارتفاع ۱۰۰ کیلومتری (مرز زمین و فضا) منتقل کنند، می‏پردازد. البته در طول این برنامه، دوربین‏هایی که درون اتاقک و روی کلاه و لباس فضایی باومگاتنر نصب شده، لحظه لحظه مراحل فرود را ثبت و به زمین مخابره خواهند کرد. برای آگاهی از جزئیات تجهیزات و لباس فضایی باومگارتنر، اینجا را کلیک کنید.

هم‏وطنان خارج از کشور می‎توانند این برنامه را به طور مستقیم از طریق یوتیوب مشاهده کنند.

هم‏اکنون باومگارتنر و تیم پشتیبانی در مرکز هوایی بین‏المللی رازول در نیومکزیکو منتظر بهبود شرایط جوی و قطع وزش باد هستند. این برنامه از ساعت ۱۵:۳۰ تا کنون سه بار به مدت یک ساعت به تعویق افتاده و طبق به‎روزرسانی‎های پایگاه اینترنتی پروژه ردبول‎استراتوس، زمان آغاز برنامه ۱۸:۴۵ به وقت ایران اعلام شده است. البته همه چیز به شرایط جوی بستگی دارد، اما پنجره پرتاب امروز در ساعت ۱۷:۴۵ به وقت جهانی مقارن با ۲۱:۱۵ به وقت ایران بسته خواهد شد. این بدان معنی است که اگر شرایط جوی تا ساعت ۲۱:۳۰ امشب (به وقت ایران) مساعد نشود، برنامه رکوردشکنی مجددا به روز  دیگری موکول خواهد شد.

خبرهای تکمیلی را در خبرآنلاین دنبال کنید.

۵۳۵۳

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
بازنشر:ممتازنیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.