شرح واکنش‌های تماشاگران: اولین نمایش نسخه‌ی تازه‌ی “بینوایان” با شرکت راسل کرو و هیو جکمن/ این امید تازه‌ی اسکار است

۰۵م آذر ،

موزیکال «بینوایان» به کارگردانی تام هوپر برای اولین بار در نیویورک روی پرده رفت و با استقبال تماشاگران روبرو شد.

به گزارش کافه سینما به نقل از خبرآنلاین، اولین فیلم تام هوپر کارگردان بریتانیایی پس از آنکه او دو سال پیش برای «گفتار پادشاه» برنده اسکار بهترین کارگردان شد، جمعه عصر در تالار آلیس تالی مرکز لینکلن در نیویورک به نمایش درآمد.

فیلمنامه «بینوایان» را ویلیام نیکلسن بر مبنای نمایشی موزیکال به تهیه‌کنندگی کامرون مکینتاش نوشته است.

هیو جکمن در اقتباس سینمایی تازه از رمان ویکتور هوگو به نقش ژان والژان ظاهر شده و راسل کرو نقش بازرس ژاور را بازی می‌کند.

از «بینوایان» به عنوان یکی از رقبای جدی فصل جوایز امسال یاد می‌شود.

از زمانی که «شیکاگو» (۲۰۰۲) حدود یک دهه پیش برنده اسکار بهترین فیلم شد، هیچ موزیکالی به طور جدی برای دریافت این جایزه رقابت نکرده است، گو اینکه چند فیلم بخت خود را امتحان کردند از جمله «شبح اپرا» (۲۰۰۴)، «تهیه‌کنندگان» (۲۰۰۵)، «اجاره» (۲۰۰۵)، «دختران رویایی» (۲۰۰۶)، «اسپری مو» (۲۰۰۷)، «ماما میا!» (۲۰۰۸) و «نُه» (۲۰۰۹)، اما به گواه تشویق‌های پرشور و در حالت ایستاده اولین تماشاگران «بینوایان» در پایان فیلم می‌توان پیش‌بینی کرد که امسال اوضاع متفاوت است.

تا اینجا می‌توان گفت «بینوایان» در کنار فیلم‌هایی چون «آرگو» بن افلک، «لینکلن» استیون اسپیلبرگ و «کتاب بارقه امید» («Silver Linings Playbook») دیوید ا. راسل از رقبای جدی فصل جوایز سینمایی امسال است.

تام هوپر پیش از نمایش فیلم گفت: «از هزاران نفری که در این سفر با من بودند تشکر می‌کنم، بخصوص از بازیگران فوق‌العاده فیلم و ممنون ویکتور هوگو هم هستم که متاسفانه نمی‌تواند اینجا با ما باشد.»

آن هاتاوی در «بینوایان» نقش فانتین کارگر کارخانه و مادر کوزت را بازی می‌کند. نقش کوزت در جوانی را آماندا سایفرید و نقش کوزت در دوران کودکی را ایزابل آلن به عهده دارند.

ادی ردماین، آرون توویت، سامانتا بارکز، هلنا بونهام کارتر و ساشا بارون کوهن دیگر بازیگران «بینوایان» می باشند. شرکت یونیورسال پیکچرز این فیلم را ۲۵ دسامبر (۵ دی‌) اکران عمومی می‌کند.

داستان «بینوایان» در فرانسه قرن نوزدهم روی می دهد و دربارهٔ ژان والژان زندانی سابق است که راهی تازه در زندگی در پیش می‌گیرد. او شهردار شهری کوچک و شهروندی محترم می‌شود، در حالی که ژاور زندانبان سابق و بازرس فعلی به هویت واقعی او شک کرده است.

هالیوود ریپورتر / ۲۳ نوامبر / ترجمه: علی افتخاری

کافه سینما-آخرین خبرها و یادداشت های سینمای ایران و جهان
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.