شروع طوفانی آزادکاران در لس آنجلس

گردآوری توسط گروه ورزش ممتازنیوز

ورزش > کشتی – ایسنا نوشت:

جام جهانی کشتی آزاد در سالن ۱۷ هزار نفری LA FORUM لس آنجلس آغاز شد که تیم ملی ایران در اولین مسابقه برابر ارمنستان قرار گرفت و به یک برد قاطعانه رسید. در این مسابقه در همان ۴ کشتی ابتدایی ایران کار را تمام کرد و با ۱۶ امتیاز مثبت بردش قطعی شد.

نتایج و گزارش کشتی های ایران – ارمسنتان:

۵۷ کیلوگرم: حسن رحیمی ۱۲ ( ۴ امتیاز)- آرتاک هوانسیان صفر

قهرمان سال ۲۰۲۴ جهان به حریف ارمنستانی خود فرصت نفس کشیدن نداد و در دو دقیقه و ۲۶ ثانیه با زیر گیری های پیاپی خود ۱۲ بر صفر برنده شد تا ۴ امتیاز مثبت تیمی برای ایران ثبت شود. در جام جهانی مجموع امتیازات مثبت هر هشت مسابقه، تیم پیروز را تعیین می کند.

۶۱ کیلوگرم: مسعود اسماعیل پور ۱۱ ( ۴ امتیاز)- والودیا فرانگولیان ۱

این اولین مبارزه اسماعیل پور پس از کسب مدال برنز جهان در بوداپست بود. با این وجود اسماعیل پور هم شروع خوبی داشت و ۱۱ بر یک حریفش را مغلوب کرد تا نشان دهد آماده ی مبارزات سخت‌تر است.

۶۵ کیلوگرم: میثم نصیری ۱۴ (۴ امتیاز )- آرتور باغداساریان ۴ (یک امتیاز مثبت)

نصیری کشتی را پر افت و خیز شروع کرد و وقت اول را ۵-۳ باخت اما این کشتی گیر با اخلاق زنجانی در وقت دوم به خود آمد و با دوخم دو بار حریفش را به پل زد و ۱۲-۴ جلو افتاد. نصیری با یک خاک دیگر کار را تمام کرد و ۱۴-۴ برد.

۷۰ کیلوگرم: مصطفی حسین خانی ۱۱ (۴ امتیاز ) – داویت آپویان ۰

حسین خانی هم اجازه نداد مانند سه کشتی قبل وقت قانونی به پایان برسد و در حالی که ۷ بر صفر جلو بود، در ثانیه های آخر تایم اول حریف را به پل زد و ۱۱ بر صفر برنده شد.

۷۴ کیلوگرم: عزت الله اکبری ۱۱ (۴ امتیاز )- والورجان کاجویان ۱

نایب قهرمان مسابقات جهانی بوداپست و پدیده وزن ۷۴ کیلوگرم ایران کشتی را کاملا در اختیار داشت و در سه دقیقه اول ۶ بر یک برنده شد. اکبری در وقت اول با دو خم حریف را به پل زد و ۴ امتیاز گرفت. با شروع وقت دوم اکبری با یک فن ۴ امتیازی دیگر کار را تمام کرد.

۸۶ کیلوگرم: احسان لشکری ۱۰ (۴ امتیاز )- واهه تامرازیان صفر

احسان لشگری نیز در ادامه این مبارزه یک طرفه، حریف ارمنی خود را با چند خاک پیاپی ده بر صفر شکست داد تا ۴ امتیاز دیگر برای ایران ثبت شود.

۹۷ کیلوگرم: رضا یزدانی ۱۴ (۵ امتیاز) – ویکتور کازیاشویلی ۲

رضا یزدانی که آمده بود تا خیلی زود کار حریف خود را تمام کند، از روی عجله ابتدا در خاک حریف خود خوابید و دو امتیاز از دست داد اما در ادامه با چند خاک و بارانداز امتیازاتش را دو رقمی کرد و سپس پشت حریفش را به تشک آشنا کرد تا ۵ امتیاز برای ایران ثبت شود.

۱۲۵ کیلوگرم: کمیل قاسمی ۱۵ (۴ امتیاز) – آندرانیک گالستیان ۴

کمیل قاسمی مقابل حریف خود کشتی را بد شروع کرد. دارنده نشان برنز المپیک لندن ابتدا خاک و سپس بارانداز شد تا ۴-۰ عقب بیفتد اما با دو خاک پیاپی کار را به تساوی کشاند و در ادامه با بیرون بردن حریف خود پیش افتاد. زیرگیری‌های قاسمی او را ۹ بر ۴ از حریف پیش انداخت. برتری کمیل قاسمی در وقت دوم هم ادامه پیدا کرد تا او هم حریفش را ۱۵ بر ۴ شکست دهد و کار تمام شود. به این ترتیب هشتمین شکست ارمنی‌ها در این دیدار و شانزدهمین شکست آنها در دو مسابقه ثبت شود.

۴۱۴۱


RSS
ماخذ: خبر آنلاین
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.