شروع پژوهش‌ها برای تدوین منشور ورزش کشور

۲۷م دیماه ،

معاون مرکز مطالعات و پژوهش های راهبردی وزارت ورزش و جوانان گفت: پژوهش ها و بررسی های لازم برای تدوین منشور ورزش کشور آغاز شده است.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان کرمان، حسین واعظی، در حاشیه همایش دستاوردهای پژوهشی اداره کل ورزش و جوانان استان کرمان افزود: گروه های ویژه ای برای انجام پژوهش های لازم در زمینه تدوین این منشور تشکیل شده تا با اتمام کار، راهبرد فعالیت های فدراسیون های ورزشی، هیات ها، ادارات کل ورزش و جوانان و سایر بخش ها مشخص شود.

وی ادامه داد: همچنین از شش ماه پیش تاکنون با شکل گیری مرکز مطالعات و پژوهش های راهبردی وزارت ورزش و جوانان، پژوهش هایی در زمینه پیمایش ارزش های جوانان و برنامه ریزی راهبردی ورزشی برای المپیک آینده آغاز شده است.

واعظی، اظهار کرد: وزارت ورزش و جوانان سیاستگذار و هدایت کننده است و برای موفقیت در المپیک نیاز به ارتباط بین بخشی فدراسیون ها، معاونت ورزشی وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک وجود دارد.

وی افزود: ارتقای جایگاه ورزش ایران در المپیک با استفاده از برنامه راهبردی دنبال می گردد.

معاون مرکز مطالعات و پژوهش های راهبردی وزارت ورزش و جوانان گفت: جایگاه های ورزشی مبتنی بر تحلیل وضعیت ورزشی داخلی و بین المللی آنهاست که یکی از این تحلیل ها را نتیجه پژوهش ها نشان خواهد داد.

واعظی به تشکیل اداره کل شوراهای پژوهش و فناوری اشاره کرد و افزود: در هر استان متناسب با نیازها و ظرفیت های ویژه خود پژوهش های لازم انجام می گردد و برای جلوگیری از موازی کاری عناوین پژوهشی در استان ها در شورای پژوهش و فناوری وزارت ورزش و جوانان به ثبت خواهد رسید.

وی بیان کرد: البته در استان ها باید با توجه به ادغام سازمان تربیت بدنی و جوانان و تشکیل وزارت ورزش و جوانان، پژوهش های لازم در حوزه جوانان متناسب با نیاز جامعه آن استان نیز انجام شود که در این زمینه حمایت های لازم را انجام خواهیم داد.

واعظی، همچنین استان کرمان را در زمینه انجام پژوهش های تخصصی ورزش در کشور پیشرو خواند و از فعالیت کارشناسان اداره کل ورزش و جوانان استان کرمان با وجود همه محدودیت ها در این بخش قدردانی کرد.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.