شریفی‌نیا در جستجوی بازیگران «ماتادور»

جام جم آنلاین: محمدرضا شریفی‌نیا این روزها در حال انتخاب بازیگر برای سریال «ماتادور» به کارگردانی علیرضا امینی است. هنوز فهرست نهایی بازیگران اعلام نشده اما مهتاب کرامتی، آنا نعمتی و حامد بهداد جزو نامزدهای نقش‌آفرینی در این سریال هستند.

«ماتادور» که یک درام پلیسی و سیاسی است به سفارش موسسه ناجی‌ هنر برای پخش از شبکه اول سیما ساخته می‌شود. سال گذشته نیز امینی سریال «سقوط آزاد» را به تهیه‌کنندگی این موسسه کارگردانی کرد.

داستان سریال «ماتادور» درباره یک مقام بلندپایه اروپایی است که مهمان کشور ایران می‌شود و قرار است توسط پلیس از او حفاظت شود. در حالی که مشخص شده یک گروه تروریست قصد ترور او را دارند. این گروه از طرف دشمن خارجی حمایت می‌شود.

آرش قادری که نگارش فیلمنامه‌های «هوش سیاه»‌ و «عملیات ۱۲۵» را در کارنامه دارد هم‌اکنون نگارش فیلمنامه «ماتادور»‌ را به پایان رسانده است.

وی در گفت‌وگو با جام‌جم با اشاره به این که این فیلمنامه را پنج سال پیش نوشته، گفت: آن زمان شخصیت اصلی فیلمنامه من سیدحسن نصرالله، روحانی شیعه و دبیرکل حزب‌الله لبنان بود. در بازنویسی فیلمنامه ناجا از من خواست که این شخصیت عوض شود و نماینده اتحادیه اروپا جایش را بگیرد. من هم به خاطر حساسیت‌هایی که وجود داشت شخصیت را عوض کردم؛ البته آن فیلمنامه قرار بود در قالب یک فیلم سینمایی ساخته شود و در بازنویسی به فیلمنامه یک سریال هشت قسمتی تبدیل شد.

به گفته وی فیلمنامه «ماتادور» دو شخصیت اصلی دارد؛ یکی پلیسی که می‌خواهد تروریست را دستگیر کند و دیگری تروریست بین‌المللی که در پی انجام عملیات ترور علیه مقام بلندپایه اروپایی است. این دو شخصیت در طول داستان با یکدیگر جدال می‌کنند.

قادری درباره جذابیت‌های شخصیت پلیس در این سریال گفت: ‌مسلما پلیسی که می‌خواهد از امنیت ملی حفاظت کند آدم محبوبی خواهد بود. در این داستان افرادی می‌خواهند موقعیت جهانی ایران را به خطر بیندازند و پلیس در برابر این افراد قرار می‌گیرد.

این فیلمنامه‌نویس با اشاره به تحقیقاتی که در رابطه با این موضوع داشته، توضیح داد: مسلما تا به حال تروری در این ابعاد در کشورمان اتفاق نیفتاده است؛ اما من توانستم پرونده‌های مربوط به ترورهای نافرجام را ورق بزنم. همچنین پرونده‌هایی که در آن عامل ترور دستگیر شده به دام افتاده را مورد مطالعه قرار دادم و از اطلاعات این پرونده‌ها در شاخ و برگ داستان اضافه کردم.

او درباره علاقه‌اش به گونه پلیسی گفت:‌ من اصولا به پیچیده‌نویسی علاقه دارم. فضاهای جاسوسی و اطلاعاتی را دوست دارم. در ایران گونه پلیسی تنها گونه‌ای است که می‌شود پیچیده‌نویسی را در آن تجربه کرد. من خوشحالم از این که می‌توانم در این‌گونه بنویسم.(جام جم)


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.