شرکتهای‌هندی:به‌انتقال‌نفت‌ایران‌ادامه‌میدهیم

فارس: یک مقام ارشد هندی که خواست نامش فاش نشود تاکید کرد اگر تحریمهای اتحادیه اروپا و آمریکا بر ضد ایران مانع از تامین پوشش بیمه ای مورد نیاز محموله های نفتی ایران شود ، شرکتهای کشتی رانی هند به انتقال محموله های نفتی ایران ادامه خواهند داد .

بر اساس این گزارش حدود ۹۰ درصد محموله های نفتی جهان از پوشش بیمه ای شرکتهای غربی استفاده می کنند .

بر اساس این گزارش چین هند کره جنوبی و ژاپن مهمترین مشتریان نفت ایران در آسیا به شمار می روند و زیر فشار شدید آمریکا و اروپا برای کاهش واردات نفت از ایران قرار دارند .

این گزارش حاکی است آمریکا و اروپا قصد دارند از ابتدای جولای تحریمهای جدیدی را بر ضد ایران اعمال کنند . اروپا قصد دارد از ابتدای جولای واردات نفت از ایران را به طور کامل متوقف کند .

شرکتهای بزرگ کشتیرانی هند از شرکتهای بیمه این کشور خواسته اند تا خدمات بیمه ای مورد نیاز برای محموله های نفتی ایران را تامین کنند .

اس هاجارا رییس شرکت کشتی رانی هند در این باره تاکید کرد طی ده سال گذشته هیچ حادثه بزرگی در خصوص انتقال نفت ایران به هند به وقوع نپیوسته است .

با توجه به این مساله و نیاز شدید هند به واردات نفت ، منطقی به نظر می رسد که شرکتهای هندی به واردات نفت از ایران ادامه دهند .

هند چهارمین وارد کننده بزرگ نفت جهان به شمار می رود و یکی از بزرگترین وارد کنندگان نفت از ایران به شمار می رود . در سال مالی منتهی به ۳۱ مارس ۲۰۱۲ میزان واردات نفت هند از ایران به بیش از ۳۴۰ هزار بشکه در روز رسیده است . این رقم هم اکنون به ۲۸۰ هزار بشکه در روز کاهش یافته است .

ایران دومین صادر کننده بزرگ نفت به هند پس از عربستان به شمار می رود .

جوان آنلاین – آخرین عناوین اقتصادی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.