شرکت‌های برترگواهینامه بین‌المللی ISO 10004 دریافت کردند

شرکت‌های برترگواهینامه بین‌المللی ISO 10004 دریافت کردند

در اجلاس توسعه صنایع ملی، شرکت‌های برتر ایرانی براساس ارزیابی سطح میزان خدمات و نوآوری، توجه به نیازهای مصرف‌کنندگان و با تکیه بر ۹ شاخص اساسی بین‌المللی و نظرسنجی علمی یکساله بین ۸۰۰ شرکت فعال در ۳۷ حوزه صنعت کشور انتخاب و موفق به دریافت گواهینامه بین‌المللی ISO 10004 در حوزه مشتری مداری از سوی اتحادیه اروپا شدند.

به گزارش آژانس خبری صنعت ارتباطات (سینا)، هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران(هما)، ایران خودرو دیزل، پاکشوما، کویر تایر، کنتور سازی ایران، گروه صنعتی اروند، سیما چوب، اسپید صنعت نوین، شرکت پومر، شرکت تولیدی و شیمیایی روناس، شرکت سازان سنگ سالار، مروارید کویر ایوانکی، ماکارونی رشد،کاشی حافط، فولاد آلیاژی ایران، سیمان سپاهان، طوس چینی، نیک کالا، هتل ارم کیش، نساجی خوی، خزر شید، مبلمان سیب، لاستیک بارز، کوشش رادیاتور، چرم درسا، سکو ایران و شرکت تهران گوار، شرکت‌ها و مجموعه‌های صنعتی بودند که در حوزه جلب رضایت مشتریان موفق به دریافت لوح تقدیر و نیز استاندارد بین المللی  (ISO.10004:2010) شدند.
شرکت ایرانسل نیز به عنوان تنها شرکت فعال درحوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات، موفق به دریافت این گواهینامه بین‌المللی استاندارد در زمینه رضایتمندی مشتریان شد و علاوه برآن تندیس و لوح تقدیر جایزه ملی رضایتمندی مشتریان  را نیز از سومین اجلاس توسعه صنایع ملی ایران، بزرگترین اجلاس مشترک سرمایه گذاران،تولیدکنندگان و مدیران خلاق و عالی رتبه کشور  کسب کرد.
همچنین در این اجلاس از مدیران موفق و خلاق شرکت ها و بنگاههای خصوصی نیز تقدیر به عمل آمد و از بین صدها مدیر، تنها ۷  نفر موفق به دریافت لوح تقدیر، تندیس و گواهینامه بین‌المللی مدیریت موفق و خلاق با سطح A از سوی مرکز استانداردهای کشور کانادا شدند.
مهندس علیرضا قلمبر دزفولی مدیرعامل شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل در کنار مدیران عامل بانک پارسیان، شرکت هواپیمایی هما، کارخانه نساجی تندیس کاشان، شرکت سیما چوب، کاشی و سنگ پرسپولیس و مجله موفقیت افرادی بودند که موفق به دریافت این عنوان از میان تولیدکنندگان و مدیران خلاق و عالی رتبه کشور شدند.

اجازه بدهیم ارزیابی‌مان کنند
مطهری‌نژاد دبیر سومین اجلاس توسعه صنایع ملی ایران با اشاره به اینکه در همه جای دنیا جوایز و عناوینی مثل ایزوهایی که به شرکت‌ها و بنگاه‌های اقتصادی داده می‌شود از سوی نهادهای مدنی انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: دلیل این موضوع این است که این نهادها کاملا مردمی بوده و این مردم هستند که می‌توانند در مورد رضایت و یا عدم رضایت یک محصول و یا خدمت ابراز نظر کنند.
وی افزود: پس بهتر است که به این انجمن‌های مردم نهاد و یا به عبارتی به مردم اجازه بدهیم تا عملکردمان را ارزیابی کنند و به ما نمره بدهند.
مطهری نژاد تصریح کرد: ما امروز دور هم جمع شده‌ایم تا از کسانی که درحوزه رضایتمندی مشتریان، از نگاه همین مردم موفق عمل کرده‌اند، قدردانی کنیم و اگر ما این میزان‌ها را که همان ایزوها هستند به منظور ارزیابی عملکردمان توسعه بدهیم، می‌توانیم بسیار موفق تر از گذشته عمل کنیم.

نیازمند کارآفرینی متعهدانه هستیم
غلامحسین حسینی‌نیا معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از دیگر سخنرانان این اجلاس بود که با اشاره به تقارن نامگذاری امسال به عنوان سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی به عنوان سال تعاون که از طرف سازمان ملل انتخاب شده است می توان به اهمیت دو چندان تعاون پی برد.
وی افزود: برای اینکه بتوانیم شعار امسال را محقق کنیم باید به سمت بلوغ کارآفرینی برویم، به این معنی که از سرمایه های کشورمان به نحوی استفاده کنیم که کالاهای تولیدی و محصول نهایی مان که به دست مشتریان می رسد کاملا ایرانی و کامل باشد.
حسینی‌نیا تصریح کرد: برای رسیدن به این مرحله نیازمند یک کارآفرینی متعهدانه‌ایم تا با استفاده از نیروی کار ایرانی متخصص و بهره‌گیری از جدیدترین روش‌های علمی بتوانیم این مهم را محقق کنیم که در اصل به معنی رساندن محصولات به ارزش نهایی و جلوگیری از خام فروشی است.

یک بنگاه کوچک اما پویا بهتر از یک بنگاه بزرگ اما تنبل 
بهروز علی‌شیری معاون وزیر اقتصاد و دارایی و رییس کل سازمان سرمایه‌گذاری نیز در این همایش به استراتژی کوچک شدن بنگاه‌ها اشاره و خاطرنشان کرد: یک بنگاه کوچک اما پویا بهتر از یک بنگاه بزرگ اما تنبل است.
وی با اشاره به اینکه این استراتژی متعلق به امسال و سال گذشته نیست، گفت: من همچنان که سال‌های گذشته نیز این پیشنهاد را دادم فکر می‌کنم اگر بر روی یک حوزه مشخص تمرکز کنیم و به صورت کارگاهی عمل کنیم قطعا نتایج بهتری بدست خواهیم آورد.
علی‌شیری اضافه کرد: محور بحث “کوچک اما پویا” یک دغدغه اصلی دارد و آن تامین منابع مالی است، بنابراین باید یک استراتژی درست برای تامین منابع مالی تعریف کنیم که این اجلاس‌ها فرصت مناسبی برای این کار است.
وی خاطرنشان کرد: در بحث بهبود فضای کسب و کار در کشور هم بنگاه‌های تولیدی و سرمایه‌گذاری می‌توانند بسیار به دولتمردان کمک کنند و ما نیازمند کمک‌های شما مدیران این بنگاه‌ها هستیم.
گفتنی است سومین دوره اجلاس توسعه صنایع ملی ایران و مراسم اعطای جایزه ملی رضایتمندی مشتریان، جایزه بین‌المللی مدیریت موفق و خلاق و همچنین گواهینامه بین المللی ایزو ۱۰۰۰۴ در زمینه رضایتمندی مشتریان با حضور بهروز علی شیری، معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی و رئیس کل سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران، غلامحسین حسینی‌نیا، معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، داریوش پاک‌بین، رئیس اتاق تعاون مرکزی ایران، امیر خجسته، رئیس کمیسیون شوراهای مجلس شورای اسلامی، اکبر شریفی، معاون شرکت مادر تخصصی بازرگانی ایران، غلامرضا سلیمانی مدیر توسعه صنعتی و فناوری سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران، مدیرکل ACS، آلبرت یاقوزیان، معاون پژوهشی پژوهشکده وزارت امور اقتصاد و دارایی و جمع زیادی از تولیدکنندگان و مدیران برتر بخش خصوصی کشور در محل سالن همایش‌های بین المللی سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.

لینک ثابت || اضافه شده توسط آرش کریم بیگی|| نسخه قابل چاپ || بازگشت به صفحه اصلی || آرش کریم بیگی

اخبار ICT در ایستنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.