شرکت‌های خصوصی وارد کننده واکسن معطل صدور مجوز نمی‌مانند

سازمان غذا و دارو اعلام کرد که هیچ شرکت خصوصی متقاضی واردات واکسن بابت اخذ مجوز سازمان غذا و دارو مشروط به تکمیل بودن مدارک معطل نمی‌ماند.

به گزارش ممتازنیوز، شرکت‌های متقاضی واردات واکسن کرونا در صورت ارائه مستندات قانونی و تائید شده توسط نهادهای ذیربط در خصوص اصالت واکسن نه تنها معطل صدور مجوز سازمان غذا و دارو نمی‌ماند بلکه در کوتاهترین زمان این سازمان نسبت به بررسی و صدور مجوزهای لازم اقدام می‌کند.

البته متذکر می‌شود تاکنون در سراسر دنیا تامین واکسن صرفاً تحت نظارت مستقیم دولت ها در حال انجام بوده و هیچ گزارشی مبنی بر موفقیت بخش خصوصی در خرید واکسن دریافت نشده است.

بدیهیست سازمان غذا و دارو درصورت ارائه حداقل اسنادی که کیفیت و اصالت این واکسن ها را تائید کند از خرید و واردات آن‌ها توسط بخش خصوصی همچون سابق استقبال و حمایت می‌کند البته آنچه حساسیت موضوع را مضاعف کرده است اعلام سازمان جهانی بهداشت به سازمان های مسئول پیرامون وجود ۲۰۰ میلیون واکسن تقلبی کرونا در جهان است که دقت بیشتری را طلب می‌کند.

بنابر اعلام وبدا، لازم به ذکر است که تاکنون ۴۹ درخواست واردات واکسن توسط شرکت‌ های خصوصی  به این سازمان ارسال شده که ۳۵ مورد از آنها با ارائه حداقل اسنادی که شرکت های متقاضی ارائه کرده‌اند، معرفی نامه از اداره کل داروی سازمان غذا و دارو  دریافت کرده‌اند.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.