شرکت ” بان کی مون” در اجلاس تهران ضربه به غرب است

به گزارش خبرگزاری مهر ، روزنامه انگلیسی ” گاردین” پس از چندین روز سکوت درباره برگزاری اجلاس کشورهای غیر متعهد در تهران، امروز در گزارشی به ورود ” بان کی من” دبیرکل سازمان ملل متحد به تهران پرداخت و آن را ضربه ای به سیاست های غرب در قبال ایران ایران خواند.

این روزنامه به معرفی برنامه های ” بان کی مون ” در تهران برای دیدار با مقامات عالی نظام از جمله رهبر معظم انقلاب اسلامی اشاره کرده و نوشت سفر وی بر خلاف خواسته مقامات رژیم صهیونیستی و آمریکا مبنی بر تحریم اجلاس تهران صورت می گیرد.

همچنین این روزنامه دیدار بان کی مون از جمهوری اسلامی ایران را ضربه ای بزرگ به تلاشهای آمریکا و کشورهای غربی برای منزوی کردن ایران بر سر برنامه های هسته ایش خواند.

گاردین همچنین با اشاره به سفر ” محمد مرسی” رئیس جمهور مصر به ایران نوشت : از سال ۱۹۷۹ این اولین سفر یک رئیس جمهور مصر به ایران است که می تواند نقطه عطفی در بهبود روابط دو کشور باشد.

روزنامه انگلیسی همچنین با سفر ” مانموهان سینگ”  نخست وزیر هند به ایران در راس هیئتی از تجار هندی به ایران را نشانه تن ندادن هند به تحریمهای ایران خوانده و نوشت هند قصد دارد با وجود تحریم ها روابط تجاری اش با ایران را توسعه دهد.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.