شرکت توزیع برق تهران زیان‌ده است

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران با بیان اینکه این شرکت زیان دارد ولی آمار دقیق زیانش را نداریم، گفت: بر اساس اصل ۴۴ قانون اساسی شرکت توزیع برق تهران باید تا پایان امسال واگذار شود.

سید محمد هاشمی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، در پاسخ به این سوال که براساس اصل ۴۴ آیا این شرکت تا پایان سال واگذار می‌شود گفت: براساس قانون باید شرکت توزیع برق تهران امسال واگذار شود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا این شرکت زیان‌ده بوده است، گفت: این شرکت زیان دارد اما به هر حال شرکت توانیر این زیان را جبران می‌کند اما از میزان دقیق زیان شرکت اطلاعی نداریم.

هاشمی با تاکید بر اینکه شرکت توزیع برق تهران زیان دارد ولی آمار آنرا نمی‌دهیم خاطر نشان کرد: واگذاری شرکت‌ توزیع برق در اختیار دولت است اما به هر حال این شرکت آماده واگذاری است و هر زمان که بخواهند این کار را انجام دهند ما در خدمت آنها هستیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا تهران در فصل تابستان امسال تاکنون دچار خاموشی شد گفت: در تهران خاموشی نداشتیم و باید اذعان شود که شبکه برق به هر دلیلی امکان وقوع اشکال در آن وجود دارد.

وی افزود: براساس مبحث ۱۳ مقررات ملی ساختمان، ساختمانها و یا مراکز حساس باید دارای سیستم برق اضطراری باشند، بنابراین ادارات، سازمان‌ها، داروخانه‌ها، بیمارستانها و واحدهای مسکونی که آسانسور دارند باید این قانون را رعایت کنند.

هاشمی تاکید کرد: با توجه به مدیریت مصرفی که ایجاد کردیم نسبت به سال گذشته شش درصد کاهش مصرف برق داشتیم و مصرف برق در پیک به ۳۶۰۱ مگاوات رسیده است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق تهران با بیان اینکه تولید برق در کشور به ۴۵ هزار مگاوات رسیده است و آماری از تولید برق در تهران ندارد گفت:‌ توصیه ما به مردم این است که خدمتگذار خود را بشناسند و مدیریت مصرف برق را در طول ۲۴ ساعت جدی بگیرند.

به گفته وی، ذخیره برق تهران بیش از ۵ درصد است.

*کمترین تلفات برق در شبکه توزیع مربوط به تهران است

وی در پاسخ به این سوال که برنامه امسال برای اصلاح شبکه توزیع برق و کاهش تلفات برق در شبکه توزیع چیست، گفت: اصلاح شبکه توزیع و کاهش تلفات برق را با توجه به میزان بودجه انجام می‌دهیم.

وی افزود: شبکه توزیع برق تهران حداقل پرت انرژی کشوری را دارد و تلفات حدود ۱۰ درصد است، بنابراین شهر تهران از این بابت بهترین است.


بولتن نیوز | bultannews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.