شرکت ها به سود دلخواه رسیدند

مدیرعامل سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: ارایه گزارش عملکرد ۶ ماهه شرکت های بورسی نشان می دهد که بیشتر شرکت ها به سود پیش بینی شده خود از قبل دست یافته اند.

به گزارش خبرنگار اقتصادیممتازنیوز، علی صالح آبادی در اخبار ۱۴ شبکه یک با بیان این مطلب افزود:‌ ابتدای امسال ۲۳ هزار میلیارد تومان حجم سود برای شرکت های بورسی پیش بینی شده که ارایه گزارش عملکرد شرکت های بورسی نشان می دهد که این شرکت ها به سود پیش بینی شده خود دست یافته اند و سود برخی شرکت ها نیز فراتر از پیش بینی بوده است.
وی ادامه داد: دستیابی شرکت ها به سود پیش بینی شده نشان از اعتماد سرمایه گذاران به بازار سرمایه و پتانسیل های شرکت های بورسی دارد.

صالح آبادی تصریح کرد: تنوع صنایع حاضر در بورس و عرضه های اولیه به این بازار در مجموع اطمینان مطلوبی در بازار بورس ایجاد کرده است که باعث رشد شاخص ها و رونق بازار شده است.

وی در پاسخ به اینکه رونق بورس چه میزان بر رونق اقتصادی کشور موثر است اظهار داشت: اعتماد به بازار مالی و بازار سرمایه بورس با توجه به اینکه بنگاه های بزرگی در این بازار حضور دارند نشانه مثبتی برای بازار است چرا که در این صورت بنگاه ها می توانند افزایش سرمایه دهند و اوراق بهادار جدیدی را به بورس عرضه کنند و استقبال مردم از خرید این اوراق بهادار در بورس می تواند به تامین مالی بنگاه های حاضر در بورس و توسعه اقتصادی کشور کمک کنند./س


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.