شرکت کنندگان خارجی جشنواره رضوی ازبرج قابوس گنبدکاووس بازدید کردند

به گزارش خبرنگار ایرنا، دراین بازدید که عصر سه شنبه برگزار شد، هفت نفر راه یافته به مرحله نهایی جشنواره بین المللی قصه گویی رضوی از کشورهای ˈپاکستان، عراق، هندوستان، روسیه، آلمان، اسپانیا و سوئدˈ از برج قابوس دیدن کردند.

معاون مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مازندران دراین خصوص، گفت: سومین جشنواره بین المللی قصه گویی رضوی که طی روزهای ۲۹ و ۳۰ شهریور امسال به میزبانی مازندران برگزار شد، ۵۰ اثر از ۱۶ کشور خارجی شرکت داشتند.

ˈمرتضی نوربخشˈ، افزود: درپایان این جشنواره هفت اثر خارجی به مرحله نهایی که قرار است پنجشنبه هفته جاری در مشهد مقدس برگزار شود، راه یافت.

وی گفت: بازدید از مناطق تاریخی و گردشگری استان های مازندران و گلستان از جمله بازدید از بلندترین برج آجری جهان درشهر گنبدکاوس از برنامه های پیش بینی شده برای شرکت کنندگان خارجی این جشنواره تا قبل از حضور درمرحله نهایی بود.

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار گنبدکاووس نیز با حضور درجمع مهمانان خارجی جشنواره قصه گویی رضوی طی سخنانی بااشاره به ثبت جهانی برج قابوس، گفت: اکنون این برج که شاهکار معماری اسلامی – ایرانی است، متعلق به همه مردم جهان است.

ˈمحمدتقی قزل سفلیˈ همچنین با اشاره به زندگی مسالمت آمیز همراه با وحدت و صمیمت اقوام و مذاهب مختلف مردم گنبدکاووس خطاب به میهمانان خارجی، افزود: شما سفیران مردم کشور خود هستید و پیام صلح و دوستی مردم ایران را به مردم خود ابلاغ نمایید.

دراین بازدید که معاون مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گلستان و رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گنبدکاووس نیز درآن حضور داشتند، کارشناس میراث فرهنگی گزارش کاملی ازساخت برج قابوس ارائه داد.

همچنین درپایان این بازدید شرکت کنندگان خارجی سومین جشنواره بین المللی قصه گویی رضوی درکانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شماره ۲ شهر گنبدکاووس حضور و دو تن از آنان نیز قصه خود را برای کودکان و نوجوانان گنبدی خواندند.

شهرستان گنبدکاووس بابیش از ۳۰۰ هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است.

/۷۴۷۹/۶۲۲/

انتهای پیام /*


www.irna.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.