شریعتی:‌ آمریکا حق استفاده از امتیازات برجام را ندارد

یک عضو هیات رییسه فراکسیون بین‌المللی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که آمریکایی‌ها خود اولین کشوری بودند که برجام را زیرپا گذاشتند و امروز حق مطالبه‌گری در راستای فعال سازی مکانیسم ماشه را ندارند.

غلامرضا شریعتی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به غیرقانونی بودن درخواست آمریکا برای فعال‌سازی مکانیسم ماشه علیه ایران بیان کرد: براساس قواعد حقوق بین‌المللی زمانی که یک کشور از یک معاهده خارج می‌شود حق اظهارنظر در خصوص آن و استفاده از امتیازات آن را ندارد. آمریکا دو سال پیش اولین نفری بود که برجام را زیرپا گذاشت و از آن خارج شد.

وی در ادامه اظهار کرد: اکنون آمریکا این حق را ندارد که دست به امتیازات برجام زده و خواستار فعال سازی مکانیسم ماشه علیه ایران شود. آمریکایی‌ها خود یک جانبه از برجام خارج شده‌اند و در طول دو سال گذشته تمام تلاش خود را برای تشدید تحریم‌ها علیه ایران به کار گرفته است.

این عضو هیات رییسه فراکسیون دیپلماسی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: اما جمهوری اسلامی ایران با تکیه بر ظرفیت‌های درونی در برابر فشارهای آمریکایی‌ها ایستاد و امروز نیز آمریکا نمی‌تواند با مطرح کردن چنین تهدیدهایی که اساسا غیرقانونی است فشار را بر ایران تشدید کند. آمریکایی‌ها خود اولین نفری بودند که برجام را زیرپا گذاشتند و ایران در عمل به تعهداتش در برجام کوتاهی نکرد.

وی در ادامه تاکید کرد: امروز ایران است که در بحث برجام می‌تواند مدعی باشد و آمریکا حقی ندارد تا در امتیازات برجام استفاده کند. امروز تمام کشورهای دنیا مواضع آمریکا را در حوزه برجام نمی‌پذیرند و در بحث تمدید تحریم تسلیحاتی علیه ایران نیز شاهد انزوای آمریکا در سطح بین‌الملل بودیم.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.